Home Μουσική Άρθρα Massive Attack Vol.2: Η μαγεία της εικόνας

Massive Attack Vol.2: Η μαγεία της εικόνας

Massive Attack

Κάθε κλιπ για τους Massive Attack είναι μια ιστορία που μας λένε και καθόλου απλή υπόθεση. Η γοητεία τους είναι η σκοτεινή πλευρά που έχουν και το πόσο ανατρεπτικοί είναι. Δεν υπάρχει περίπτωση να δεις κάτι συνηθισμένο, ή αναμενόμενο. Τα νοήματα των κομματιών, έρχονται μέσα από εικόνες πρωτότυπες που δεν περιμένεις να δεις σε ένα video clip.

Αν διάβασες το πρώτο μέρος, τότε καλώς βρίσκεσαι εδώ!

“Safe from Harm”
LP :”Blue Lines”, 1991

Σκηνοθετημένο από τον Baillie Walsh, να παρακολουθούμε μια γυναίκα (Shara Nelson) που προσπαθεί να γυρίσει σπίτι. Σε ένα πανύψηλο κτίριο κατοικιών, με πρώτο πλάνο ένα πεθαμένο περιστέρι έξω από το κτίριο. Μέσα σε αυτό βρίσκονται οι φοβίες της γυναίκας. Αξιοσημείωτο είναι το φυλακισμένο παιδί με την μορφή του Freddy Krueger, τους παιδικούς εφιάλτες μας.

“Unfinished Sympathy”
LP: “Blue Lines”, 1991

Σκηνοθετημένο επίσης από τον Baillie Walsh και γυρισμένο σε μία μόνο λήψη, κάτι το οποίο συμβαίνει πρώτη φορά. Για το ίδιο το clip δεν θα πούμε πολλά, όμως έχει άλλη ιστορία πίσω από το κομμάτι.
Το 1991 όπου και συνέχιζε ο πόλεμος του κόλπου στο Ιράκ, η δισκογραφική πίεζε τους Massive να αλλάξουν το όνομα τους. Πιο συγκεκριμένα να αφαιρεθεί το Attack.
Έτσι κι έγινε, το οποίο βέβαια κράτησε μόλις λίγους μήνες. Για όσο διήρκησε, αλλά και η αλλαγή αυτή καθ’ αυτή, είχε προκαλέσει σάλο. Αν και εξακολουθούσαμε να τους αποκαλούμε με ολόκληρο το όνομα τους, παρόλα αυτά, το single το κυκλοφόρησαν ως Massive.

Massive “Unfinished sympathy”

Tip:
Τα καμπανάκια που ακούγονται στην εισαγωγή τα έχουν πάρει από το “Take Me to the Mardi Gras”, μία τζαζ διασκευή του Bob James στο ομώνυμο τραγούδι του Poul Simon.

Ένα από τα αγαπημένα μου κομμάτια και που αξίζει να αναφερθεί, είναι το “Karmacoma”.
LP: “Protection”, 1994
Βλέποντάς το πραγματικά θα νιώσεις ανατριχιλά και σε σημεία θα αναρωτιέσαι αν έχεις βάλει ταινία τρόμου.

“Angel”
LP: “Mezzanine”, 1998

Οι φοβίες σου παίρνουν σάρκα και οστά και σε κυνηγούν, μέχρι να συνειδητοποιήσεις ότι η δύναμη βρίσκεται μέσα σου.
Σκηνοθετημένο από τον Walter A. Stem και γυρισμένο στο Metropolitan car park & Old Goods Yard στο Λονδίνο.

“Teardrop”
LP: “Mezzanine”, 1998

Ένα άκρως αλληγορικό κλιπ με ένα έμβρυο μέσα στην μήτρα να τραγουδάει.
Σκηνοθετημένο και αυτό από τον Walter Stem.
Στο συγκεκριμένο κομμάτι τα πρώτα φωνητικά ήταν από την Madonna, την οποία και οι Massive Attack απέρριψαν υπέρ της Fraser.

“Live with Me”
Περιλαμβάνεται στη συλλογή “Collected”, 2006

Σκηνοθετημένο από τον Jonathan Glazer.
Η εικόνα μιας γυναίκας (Kristy Shepherd) να πίνει μέχρι τελικής πτώσης είναι γεγονός πως είναι άβολη αλλά και εξίσου πολύ δυνατή. Οι στίχοι μιλάνε μόνοι τους..
Tip. Υπάρχει δεύτερη version όπου έχει ένα κοντινό πλάνο του Terry Callier να ερμηνεύει το κομμάτι.

“Voodoo in My Blood”
EP: “Ritual Spirit”, 2016

Οι Massive Attack μαζί με τους Young Fathers δημιουργούν ένα συναισθηματικά φορτισμένο κομμάτι το οποίο συνοδεύεται με ένα “κλειστοφοβικό” video.
Σκηνοθετημένο από τον Ringan Ledwige και με πρωταγωνίστρια την Rosamund Pike η οποία αλληλεπιδρά σε ένα ρομποτικό πλάσμα, μέσα σε έναν άδειο σταθμό μετρό.
Μπορείς να ξεφύγεις από τις σκέψεις και τους φόβους σου

Ο Ακτιβισμός Των Massive Attack

Ο κόσμος που ζούμε δεν είναι ιδανικός. Αδικίες και εγκλήματα που προέρχονται από τις ανώτερες κοινωνικές τάξεις μέχρι και τις πιο υψηλές βγάζουν προς τα έξω σκάνδαλα που υπάρχουν σε ημερήσια διάταξη στην ειδησεογραφία παγκοσμίως. Τα βλέπουμε καθημερινά. Η Αφρική, μια από τις μεγαλύτερες ηπείρους του κόσμου είναι σε εξαθλίωση.

Στην Ουκρανία και την Παλαιστίνη έχουμε μάχες κάθε μέρα που την πληρώνει αθώος κόσμος εκεί και αυτό έχει μεγάλο αντίκτυπο και σε όλα τα νοικοκυριά του κόσμου λόγω αύξησης του πληθωρισμού. Οι ΉΠΑ βρίσκονται σε πολύ άσχημο μεταίχμιο στην ιστορία τους και η Ευρώπη είναι “χαμένη” στην γραφειοκρατία των Βρυξελλών. Η Λατινική Αμερική, μπορεί να είναι σε καλύτερη κατάσταση απο την Αφρική αλλά συχνά έχει τεράστιες κρίσεις κοινωνικά και οικονομικά, όπως η Αργεντινή ας πούμε. Έτσι λοιπόν, ο ακτιβισμός είναι κάτι το αναγκαίο και πρέπει να υπάρχει για να φέρνει αφύπνιση στα κοινωνικά στρώματα που βάλλονται.

Οι Massive Attack έρχονται και “κολλάνε” εδώ.

Οι Massive Attack εξέδωσαν ανακοίνωση σχετικά με την Παλαιστίνη και την κρίση την οποία και βιώνει τόσο άσχημα τον τελευταίο καιρό.

“Έχουμε ατελείωτο, ιδιαίτερο σεβασμό για τους νεότερους καλλιτέχνες ή τους καλλιτέχνες σε προηγούμενα στάδια της καριέρας τους που επιλέγουν να πάρουν θέση ενάντια στην εταιρική υποστήριξη του απαρτχάιντ και τώρα της γενοκτονίας στην Παλαιστίνη”, λένε οι θρύλοι του Trip Hop από το Bristol.

Είναι εξαιρετικό να σκέφτεσαι ότι το 2024, οι διοργανωτές και τα φεστιβάλ εξακολουθούν να μην καταλαβαίνουν ότι ως καλλιτέχνες, η μουσική μας είναι προς πώληση, αλλά η ανθρωπιά και η ηθική μας όχι. Η αλήθεια είναι ότι, ενώ το μποϊκοτάζ των εκδηλώσεων που χρηματοδοτούνται από τοξικές εταιρείες όπως η Barclays είναι θαρραλέο, τα κίνητρα πίσω από αυτό είναι εντελώς αδιαμφισβήτητα: όλοι μπορούν να δουν τι συμβαίνει στη Γάζα και κανείς δεν πρέπει να το αποδεχτεί”.

Αυτή η δήλωση έγινε γιατί πάνω από 100 καλλιτέχνες είχαν αποσυρθεί από την εκδήλωση, η οποία πρόκειται να πραγματοποιηθεί σε διάφορους χώρους στο Μπράιτον από τις 15 έως τις 18 Μαΐου, λόγω του ότι το φεστιβάλ ελάμβανε χρήματα από χορηγία της Barclays, η οποία συνεχίζει και επενδύει σε εταιρείες που προμηθεύουν όπλα στον ισραηλινό στρατό, με αφορμή τις συνεχιζόμενες επιθέσεις στη Γάζα. Σημαντικός αριθμός νέων καλλιτεχνών είχε αποσύρει επίσης τις προγραμματισμένες εμφανίσεις του στο φεστιβάλ SXSW τον Μάρτιο, όταν ανακάλυψε ότι ο αμερικανικός στρατός και οι στρατιωτικοί εργολάβοι που εξόπλίζαν το Ισραήλ ήταν χορηγοί της εκδήλωσης.

Ανθρώπινα δικαιώματα

Οι Massive Attack ακύρωσαν μια σειρά από συναυλίες τους στη Γεωργία. Εις ένδειξη διαμαρτυρίας για την “επίθεση της κυβέρνησης στα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα”. Το βρετανικό συγκρότημα επρόκειτο να εμφανιστεί στις 28 Ιουλίου στην Black Sea Arena, βόρεια του Μπατούμι, της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της χώρας.

Robert Del Naja

Στις 12 Ιουνίου, ο Robert Del Naja δημοσίευσε ένα μήνυμα στα κοινωνικά δίκτυα του συγκροτήματος για να ανακοινώσει ότι η απόφασή τους ελήφθη για να διαμαρτυρηθούν για τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από τη γεωργιανή κυβέρνηση.
“Αυτή τη στιγμή, η εμφάνιση στην κρατική Black Sea Arena θα μπορούσε να θεωρηθεί ως έγκριση της βίαιης καταστολής τους κατά των ειρηνικών διαδηλώσεων και της κοινωνίας των πολιτών”, ανέφερε το συγκρότημα σε ανακοίνωσή του. “Οι ξυλοδαρμοί, οι συλλήψεις, οι απειλές και η βία κατά ειρηνικών διαδηλωτών, ακτιβιστών και αντιπάλων, μαζί με τους νόμους που συκοφαντούν την κοινωνία των πολιτών και αρνούνται τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ, έρχονται σε αντίθεση με όλα όσα πρεσβεύουμε”.

Συνέχισαν: “Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στους ειρηνικούς διαδηλωτές στη Γεωργία που αψηφούν την κρατική βία & θεωρούμε ότι είναι οι φωνές τους που πρέπει να ακουστούν και ο αγώνας τους που πρέπει να βρεθεί στο διεθνές προσκήνιο. Θα επιστρέψουμε και θα εμφανιστούμε μαζί σας στην ελευθερία. #ProtecttheProtest”.

Όσο υπάρχουν μπάντες πολιτικά και κοινωνικά συνειδητοποιημένες όπως οι Massive Attack, υπάρχει ελπίδα για ένα καλύτερο κόσμο και ένα ιδανικό μέλλον. Μπάντες που μπορούν με την μουσική τους, τις κινήσεις και τις δηλώσεις τους να φέρουν αφύπνιση στον κόσμο σχετικά με όλες τις αδικίες που υπάρχουν γύρω μας.

Release Athens 2024: Οι Massive Attack στην Πλατεία Νερού
Release Athens 2024: Οι Massive Attack στην Πλατεία Νερού

Αυτή η μεγαλειώδης μπάντα από το Bristol, θα εμφανιστεί στις 17 Ιουλίου 2024. Η  Πλατεία Νερού σας περιμένει, στα πλαίσια του Release Festival.

Σχολιάστε

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here