Home Μουσική Άρθρα Emperor: The Enthronement

Emperor: The Enthronement

918
1
Emperor

Και φτάνουμε στο έτος 1999, οι Emperor μπαίνουν στα Akkerhaugen Studios και ηχογραφούν έναν από τους πιο πολυποίκιλους δίσκους τους, το “IX Equilibrium”. Και φέρνω αυτόν τον χαρακτηρισμό διότι μέσα σε αυτό τον δίσκο θα βρείτε Death metal, Thrash metal και Heavy metal. Tο Black Metal βέβαια κυρίαρχο. Ένα απόκοσμο κράμα όλων αυτών των ειδών μέσα από την προσωπική ταυτότητα των Emperor. Όσον αφορά την παραγωγή, η καλύτερη παραγωγή που έχω ακούσει σε Black Metal συγκρότημα. Ήχος που «σκοτώνει». Riffs που σε πηγαίνουν την μια στην άβυσσο και την άλλη σε εξυψώνουν στον Ήλιο. Ένας δίσκος που «σφύζει» από ωμή δύναμη και blast beats που σε συνδυασμό με τις κιθάρες σαρώνουν τα πάντα στο διάβα τους. Συνθέτουν ένα από τα καλύτερα άλμπουμ της χρονιάς στον ακραίο ήχο.

Emperor: “IX Equilibrium” cover art

Emperor meets Bathory meets Morbid Angel

Στον δίσκο αυτόν διαφαίνονται και οι επιρροές από Bathory φυσικά (εποχής “Blood Fire Death”) στα κομμάτια “The Source Of Icon E” και “The Warriors Of Modern Death”. Όπως και οι Morbid Angel αναφορές στα κομμάτια “Sworn” , “Of Blindness And Subsequent Seer” και “Curse You All Men”. Φαντάζεστε δηλαδή τι γίνετε! Και μάλιστα στο συγκεκριμένο άλμπουμ δε νομίζω ότι πρέπει να βάλουμε «ταμπέλα» διότι είναι πιο Metal από Black Metal. Εγώ το χαρακτηρίζω Metal γιατί ποικίλει σε συναισθηματικές εκφράσεις. Έχει πιο «στακάτα» riffs αλλά συνάμα είναι πιο επικό και πομπώδες.

Emperor

Tο master του συγκεκριμένου άλμπουμ έγινε στις 9 Ιανουαρίου 1999 μέσα σε 9 ώρες

Όσον αφορά την ανάλυση του τίτλου, “IX Equillibrium”: ο αριθμός 9 είναι η ανώτερη μονάδα στο σύγχρονο Ευρωπαϊκό μετρικό σύστημα ενώ αυτό δεν ισχύει σε άλλα μετρικά συστήματα (π.χ. το Ρωμαϊκό). Equilibrium σημαίνει εξισορρόπηση δηλαδή τα μέρη του άλμπουμ έχουν εξισορροπηθεί σε ήπια και σκληρά. Τώρα θα μου πείτε και που κολλάει ο αριθμός 9; Σύμφωνα με κάποια λεγόμενα του Ihsahn: “Ο αριθμός 9 σχετίζεται με ανώτερες ή κατώτερες αξίες που έχουν να κάνουν μέσα στους στίχους”. Ένα άλλο παράδοξο συμβάν, είναι ότι το master του συγκεκριμένου άλμπουμ έγινε στις 9 Ιανουαρίου 1999 μέσα σε 9 ώρες. Περίεργη σύμπτωση δε νομίζετε?

Mη περιμένετε Satanic θέματα(π.χ. “Inno a Satana”) κτλ

Ακόμα οι στίχοι είναι λιγότερο «στασιαστικοί» (όπως ήταν στα προηγούμενα άλμπουμ), είναι περισσότερο εξεταστικοί και δεν υπάρχει η κρίση που τους περιέβαλε στο παρελθόν. Ακόμα μερικοί στίχοι έχουν ως θέμα την αποξένωση του ανθρώπου από τον πνευματικό του κόσμο σε ένα καθαρά υλικό κόσμο. Στον οποίο προσπαθεί να αποκτάει όλο και περισσότερα αγαθά και να παραμελεί πνευματικές αξίες όπως είναι η τέχνη αλλά και η αυτογνωσία. Άρα στο συγκεκριμένο δίσκο μη περιμένετε Satanic θέματα(π.χ. “Inno a Satana”). Ούτε τις ιστορίες του Mortiis με το σκοτάδι στα χιονισμένα δάση των βουνών της Νορβηγίας (π.χ. “Into the infinity of thoughts”).

Οι Emperor με το “IX Equilibrium” ανέβηκαν στο υψηλότερο βάθρο κατά την γνώμη μου και δε νομίζω να πήγαιναν παραπάνω

Οι Emperor, με αυτό τον δίσκο έβαλαν στόχο να φτάσουν ανώτερα επίπεδα συνθετικής ικανότητας, άρα ο αριθμός 9 στον τίτλο του άλμπουμ πρεσβεύει αυτό ακριβώς. Ανέβηκαν στο υψηλότερο βάθρο κατά την γνώμη μου και δε νομίζω να πήγαιναν παραπάνω(έτσι έλεγα και για το “Anthems…”). Ακόμα, αυτό το άλμπουμ ήταν «σταθμός» για την μπάντα διότι απομακρύνθηκε πέρα απ’ τα σύνορα του Black Metal.

Thorns Vs Emperor Split Cover art

Split κυκλοφορία από τους καλύτερους…

Καιρός για ένα διάλειμμα. Μετά απ’ αυτό τον πετυχημένο δίσκο, πραγματοποιούν μια κίνηση ρίσκου και κάνουν ένα split με τους Thorns. Αν κάποιοι τα είχαν «χάσει» με την εξέλιξη στο “IX Equillibrium”, εδώ θα χάσουν πολλά περισσότερα. Θέλετε ν’ ακούσετε το “Sworn” σ’ ένα τρελαμένο Remix από τους Ulver; Τους Thorns ν’ αλλάζουν τα «φώτα» στα “Aerie Descent”, “Melas Khole” και “The Discipline Of Earth” με τον Satyr στα φωνητικά; ή τους Emperor να διασκευάζουν Thorns το “Exordium” και το “I am” με Samples; Οι διασκευές αγγίζουν το τέλειο! Για την ιδιοφυΐα που ονομάζεται Snorre θα μιλήσουμε άλλη στιγμή.

Snorre (Thorns)

Όσον αφορά την “IX Equillibrium” tour, όποιος και αν παρακολούθησε ένα show από αυτή την υπέροχη σύνθεση η οποία απαρτιζόταν από τα εξής συγκροτήματα: Morbid Angel, Emperor, Limbonic Art, Peccatum, Absu και The Crown Of Thorns. Δε θα παρακολουθούσε για πολύ καιρό άλλη συναυλία.

Αυτή η σύνθεση έπαιξε στο No Mercy Festival ’99 και «όργωσε» την Ευρώπη με 30 Shows. Το παραπάνω συναυλιακό «πακέτο» βιντεοσκοπήθηκε και κυκλοφόρησε σε VHS και DVD με τον τίτλο “Emperial Live Ceremony”. Ήταν κάτι σαν ενθύμιο από την πετυχημένη No Mercy Tour. Σε αυτό το VHS, θα δείτε πόσο έχουν αλλάξει οι Emperor στο να δίνουν συναυλίες, πολύ διαφορετικοί από τις συναυλίες των πρώτων άλμπουμ. Εμπειρία, πάθος και επαγγελματισμός είναι τα συστατικά αυτού του πολύ όμορφου πακέτου.

Emperor: “Prometheus-The Discipline of fire and demise” Cover art

Ο Προμηθέας ήταν μια άκρως επαναστατική φιγούρα και τον χρησιμοποίησαν οι Emperor ως ήρωα αυτού του concept.

Επιστροφή στα πάτρια εδάφη και μετά από ένα διάλειμμα ενός χρόνου μπαίνουν ξανά στα Akkerhaugen studios του Telemark και ετοιμάζουν το επόμενο “χτύπημα” τους. Tο όνομα αυτού: “Prometheus: The Discipline Of Fire And Demise”. Ας πιάσουμε πρώτα τους στίχους και να πούμε ότι από τον τίτλο διαφαίνεται η μελέτη που έχει «ρίξει» ο Ihsahn πάνω στην Ελληνική μυθολογία και στο τι συμβολίζει αυτή. Ο Προμηθέας ήταν μια άκρως επαναστατική φιγούρα και τον χρησιμοποίησε ως ήρωα αυτού του concept. Με σκοπό να δείξει για μια ακόμη φόρα ότι πρέπει να διαχωρίζεις τον εαυτό σου από τα κατεστημένα και να βλέπεις τα πράγματα από διαφορετική οπτική γωνία. Αυτό το έκανε και στο παρελθόν με φανταστικές φιγούρες όπως ο Εωσφόρος(Βλ. “In The Night side Eclipse”) και ο Ίκαρος (Βλ. “IX Equillibrium”).

Emperor

Μην ξεχάσουμε να σημειώσουμε, ότι πρώτη φορά ο Ihsahn δε παραμένει στην χρησιμοποίηση του Ά ενικού προσώπου αλλά χρησιμοποιεί και το Γ’ Ενικό πρόσωπο από την πλευρά του αφηγητή.

Από την μουσική πλευρά, το “Prometheus…” είναι ένας «ψηφιδωτός πίνακας» που απαρτίζεται από στοιχεία απ’ όλη την καριέρα των Emperor. Δηλαδή έχει τα επικά στοιχεία του “In The Night side Eclipse”, τα «υστερικά» και «απεγνωσμένα» μέρη του “Anthems At The Welkin At Dusk” όπως και τα groovy και ευθέως Death Metal στοιχεία που υπάρχουν στο “IX Equilibrium”.

Οι Emperor “πήγαν” το Black Metal ένα βήμα πιο μπροστά με αυτό τον δίσκο.

Ο “Αυτοκράτορας” «πήγε» το Black Metal ένα βήμα πιο μπροστά. Το εξέλιξε σε τέτοιο βαθμό που πολύ λίγα συγκροτήματα θα μπορούσαν να το κάνουν. Στο “Prometheus…” έχουν διατηρήσει την λογική αλλά και τον όρο «αντικειμενική μουσική αλήθεια» όσον αφορά τα ξεσπάσματα αλλά και τα χαώδη μέρη. Τα Blast beat σημεία υπάρχουν έντονα στο άλμπουμ και συνυπάρχουν όμορφα με τα άλλα όργανα.

Τα καλύτερα κομμάτια για μένα απ’ αυτό το πραγματικά «παράξενο» άλμπουμ και τα όποια ξεχώρισα με δυσκολία διότι όλα τα κομμάτια του άλμπουμ είναι «απόγονοι» της συνθετικής ικανότητας του Ihsahn, είναι τα εξής: “Thorns On My Grave” διότι είναι το πιο γρήγορο και έχει και ένα συναίσθημα από την εποχή του “In The Nightside Eclipse” αλλά και επειδή αποτελεί και τον επίλογο για την διάλυση της μπάντας.  Το “Empty” που αποτελεί το τρίτο κομμάτι του άλμπουμ το οποίο ξεκινάει επιθετικά και μετά περνάει σε μουσικά θέματα κλασσικής μουσικής(βιολί) και μετά ξανά επιθετικό παίξιμο.

Το “In The Wordless Chamber” το όποιο αποτελεί το δυνατότερο κομμάτι του άλμπουμ του όποιου τα χαρακτηριστικά είναι το γάματο groovy παίξιμο άλλα και τις γαμάτες ενορχηστρώσεις που κάνουν τα πλήκτρα και δημιουργούν ένα Majestic κλίμα. Τέλος, το εναρκτήριο κομμάτι “The Eruption” το οποίο ξεκινάει με κλασσική εισαγωγή, επηρεασμένη από τον Bach και μετά σε «στέλνει» κατευθείαν στην Άβυσσο με ένα ταχύτατο ξέσπασμα και δυναμικά riffs.

Αυτό ήταν και το τελευταίο άλμπουμ του συγκροτήματος, στη συνέχεια κυκλοφορούν μια συλλογή ονόματι “Scattered Ashes:A Decade Of Emperial Wrath”. Την συλλογή αυτή την επιμελήθηκε ο Samoth.

Στο τελευταίο επικείμενο άρθρο μας θα συντάξουμε και τον επίλογο για μια μπάντα που η μοίρα της ήταν να πρωτοστατεί.

1 COMMENT

Comments are closed.