Οι Waterboys έρχονται στο Ηρώδειο, στην Αθήνα κι εμείς θέλουμε να σας τους συστήσουμε ή να τους γνωρίσουμε αν θέλετε, λιιίγο καλύτερα.
Εν αρχή γενεκεν η ιδέα το 1983 από τον Mike Scott, με ύφος κυρίως φολκ-ροκ. Ένα Βρετανικό συγκρότημα (που έχω και μια αδυναμία..) έχει να δώσει ωραία πράγματα.
Και όντως έτσι είναι. Τα τραγούδια τους είναι αγαπημένα και διαχρονικά.
Ο Scott είναι το κύριο μέλος και παρόλο το διάλυμα που έκανε από το γκρουπ για σόλο καριέρα, δεν ξεχώρισε ποτέ από τους Waterboys, αφού είναι η ψυχή, η σάρκα και τέλος πάντων τα πάντα όλα της μπάντας.
Ένας ωραίος τρόπος να τους γνωρίσεις ή να ξεσκονήσεις τους δίσκους τους, είναι να μιλήσουμε για το κλεμμένο παιδί που βρίσκεται μέσα σου…
Stolen child, the story behind
Το 1986, αφού το συγκρότημά γνώρισε μια σειρά από επιτυχίες, με πιο γνωστό το The Whole of the Moon, ο επικεφαλής του συγκροτήματος Mike Scott θέλησε να αποχωρήσει. Του ήταν τόσο εύκολο καθώς είχε πει το παρακάτω:
I had got bored with rock and I particularly hated the process of making rock music in the 80s. The clicky drums, the snare drum drenched in echo. You could even hear it on a couple of Waterboys songs where I was battling not to be blighted. Even the promo photos that bands would do against mottled backdrops, looking goody-goody. I just fucking hated all of that.”
Mike Scott και η ιστορία του Spiddal House
Ο Scott αν και πέρασε καιρός, αποφάσισε να επιστρέψει στα βασικά. Ξεκίνησε ένα νέο project που κατέληξε μερικά χρόνια αργότερα στην κυκλοφορία του Fisherman’s Blues. Ένα από τα αγαπημένα άλμπουμ της δεκαετίας του ’80.
Μετακόμισε στο Galway της Ιρλανδίας
και μαζί με την μπάντα εγκαταστάθηκε στο Spiddal House. Ένα παλιό σπίτι που έγινε το στούντιο για τις μουσικές που γέννησε, καθώς πλέον θα το χρησιμοποιούσαν για τι ηχογραφήσεις τους. Πήραν πάνω από 100 τραγούδια σε κασέτα, από τα οποία επιλέχθηκαν 11 για το άλμπουμ. Οι μεταγενέστερες κυκλοφορίες και το τελικό Fisherman’s box που κυκλοφόρησε το 2013 αποτελούμενο από 6 CD ρίχνουν φως σε εκείνη τη δημιουργική περίοδο back to roots.
Εκείνο που ξεχώρισε από το άλμπουμ είναι το The Stolen Child. Μια σύνθεση του Scott, βασισμένη στο μυστηριώδες ποίημα του ποιητή W.B. Yeats. Μιλά για ένα παιδί που παρασύρεται από νεράιδες και έρχεται μαζί τους στο νησί. Η στοιχειωτική διάθεση του τραγουδιού επιτυγχάνεται από την κυλιόμενη συνοδεία πιάνου του Scott που διατηρεί καθ’ όλη τη διάρκεια του τραγουδιού και την αφηγηματική φωνή τουTomás Mac Eoin, ενός ντόπιου τραγουδιστή του Sean-nós (ιρλανδικά για το “παλιό στυλ”).
Η εμπειρία της ηχογράφησης ήταν ένας αγώνας ή και μια προσωπική δυσκολία για τον τραγουδιστή, ο οποίος στην πρώτη απόπειρα ηχογράφησης που είχε, δεν μπόρεσε να βρει τον σωστό ρυθμό με το πιάνο του Scott και το φλάουτο του Colin Blakey.
Ο σεβασμός των Waterboys προς τον παραδοσιακό δεν αποδυναμώθηκε από τις δυσκολίες στο στούντιο. Ο Mac Eoin πήρε τη μεγαλύτερη φωτογραφία και το μεγαλύτερο αφιέρωμα στο βιβλιαράκι του άλμπουμ:
Σε μια δεύτερη προσπάθεια να πάρει το τραγούδι ζωή, ο Mac Eoin ζήτησε από τον Scott να του πει πότε να αρχίσει να απαγγέλλει κάθε γραμμή. Όλη η ιστορία θα βρεθεί αποτυπωμένη στο βιβλίο του Adventures of a Waterboy:
We went into the studio, the rock ‘n’roller and the Sean-nós singer, and sat facing each other across the gulf between our different worlds. I felt like a whippersnapper before this emissary of a venerable tradition, and didn’t relish the job of cueing him. But Tomás was putting himself in my hands and I realized that if I wanted to bridge the gulf and bring back the fruits of the older world, I had to stretch out a metaphorical hand and meet Tomás halfway; we had to be the bridge. So I bit the bullet and when the music started playing I gave Tomás a gentle signal with my hand a split-second in advance of where I imagined each line of the poem falling.
And he responded, his giant of a voice rolling out the rich syllables on cue like an old god pouring wine down a mountainside. Verse by verse, line by line, signal by signal, Tomás delivered and soon we had the poem fastened snugly to the music, worlds merged and job well accomplished. After a celebratory cup of tea in the kitchen, Tomás, his blue cap tilted at a rakish angle, was chauffeured back to his cottage in Carraroe, a relieved and happy man.”
Όπως κάθε συγκρότημα που σέβεται τον εαυτό του και την δουλειά του, εξελίσσεται. Αυτό ακριβώς κάνουν και εκείνοι!Ο ήχος δεν χαρακτηρίζεται μόνο στο folk-rock, rock-‘n’-roll αλλά και σε new wave, post punk και rock. Βέβαια, όλο αυτό είναι το συνολικό αποτέλεσμα των σταδίων που πέρασε η μπάντα, όλα αυτά τα χρόνια.
Το ότι έκανε σπουδαία πράγματα είναι ξεκάθαρο και φαίνεται και από το πως επηρέασε άλλα συγκροτήματα (γιατί το έκανε), αλλά και πώς επηρεάστηκε και αυτή από άλλους, δημιουργώντας πάντα κάτι νέο και όμορφο.
Ο Scott γενικά, ποτέ δεν επαναπαύεται… Το συγκρότημα πέρασε από πολλές αλλαγές, από διακυμάνσεις, από πολλά πειραματικά στάδια, από αποτυχίες αλλά και από άπειρες επιτυχίες ώστε να παραμείνει ζωντανό.
Πολλά άλμπουμ, αμέτρητα live, ένα σωρό φορές στην κορυφή των charts.
Όλα αυτά από μόνα τους, εκτός από τα αμέτρητα αγαπημένα μας κομμάτια, μας δίνουν την ώθηση να θέλουμε να τους απολαύσουμε από κοντά!!
ΤΗΕ WATERBOYS
Πέμπτη 22 Ιουνίου 2023
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
Big Music
Event
Emotions!
Bio
Οι Waterboys έχουν ιδιαίτερη σχέση με το ελληνικό κοινό. Φέτος φέρνουν για πρώτη φορά τη μελωδικότητα και τον λυρισμό τους στο Ηρώδειο.
Ταυτότητα συγκροτήματος:
Ημερομηνία και μέρος δημιουργίας: Εδιμβούργο το 1983
Πατέρας του συγκροτήματος: Mike Scott
Μουσική ταυτότητα: Με αφετηρία το rock ’n’ roll. Ο πρώιμος ήχος τους χαρακτηρίζεται από επικές, μεγαλόπνοες συνθέσεις (ο όρος «big music» φτιάχτηκε γι’ αυτούς).
Γνωστό single: Το 1985 κυκλοφορεί το «The Whole of the Moon». Έμελλε να γίνει το τραγούδι-έμβλημα για την μπάντα αλλά και να διασκευαστεί από μια στρατιά καλλιτεχνών, από τον Prince και τους U2 ως τους Killers και τον Rod Steward.
Albums: Από το 1983 έως σήμερα έχουν κυκλοφορήσει συνολικά 15 άλμπουμ, χωρίς να πάψουν ποτέ να εξελίσσονται.
Λάτρης των λαϊκών μύθων και θρύλων, οδήγησε τους Waterboys παράλληλα με την “μεγάλη μουσική” και σε πιο folk δρόμους, εμπνεόμενος από την κέλτικη παράδοση, αλλά και την Ελληνική μυθολογία με αγαπημένη του μορφή τον Πάνα.
Στις 22 Ιουνίου 2023, θα κάνουν την εμφάνιση τους στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2023. (Διάβασε περισσότερα, εδώ) ή πάρτε το εισιτήριο σας από εδώ.
[…] του, απλά παρακολουθείς σαν υπνωτισμένος. Γιατί ο Mike Scott μπορεί και ξέρει και πώς […]
[…] του, απλά παρακολουθείς σαν υπνωτισμένος. Γιατί ο Mike Scott μπορεί και ξέρει και πώς […]
Comments are closed.