Η Sound Effect Records ετοιμάζει το Side Effects II που έρχεται ολοταχώς στο Gagarin 205 για 2 ημέρες! Ας μάθουμε όμως την ιστορία πίσω από την μουσική, εκεί που η Sound Effect Records έκανε τα πρώτα της βήματα.
Ο Αλέξανδρος Κλημεντόπουλος και η Ελένη Λεωνίδα, ανέκριναν τον Γιάννη Ανδριόπουλο.
1) Πότε ξεκίνησε το label? Ποια ήταν η πρώτη κυκλοφορία?
Ο πρώτος επίσημος κωδικός ήταν ο SER001. Κυκλοφόρησε το 2004 σε χίλια αντίτυπα. Το άλμπουμ “Let’s take a ride with…” των Yesterday’s Thoughts με την συμμετοχή του πρωτοπόρου Sky Saxon των 60’s garage/psych punkers Τhe Seeds. Είχαν προηγηθεί συν-κυκλοφορίες με άλλα label από το 2000 και cd συλλογές με το fanzine Rock Jam το 2002 εξ’ ου και τα 21 χρόνια.
2) Πώς πήρες τέτοια απόφαση σε μια περίοδο που το βινύλιο δεν τα πήγαινε και τόσο καλά?
Γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο την πήρα!
Η απότομη στροφή στο cd άφησε το κοινό του βινυλίου χωρίς πολλές επιλογές. Ως χρήστης και εραστής του μέσου σε συνδυασμό με το ότι με έβγαλε από την εξαρτημένη εργασία προσφέροντας μου ταυτόχρονα έδαφος για να εκφραστώ και να δημιουργήσω. Ήταν καθήκον να λάβω πιο ενεργό ρόλο στην προσπάθεια επιβίωσης του.
Έτσι αποφάσισα να ανοίξω το label επίσημα δύο χρόνια μετά την έναρξη του δισκάδικου.
3) Ποια ήταν η πιο μεγάλη δυσκολία που συνάντησες τότε?
Η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν να απεξαρτηθώ από την εξαρτημένη εργασία και να κάνω το χόμπι μου δουλειά. Εφόσον την ξεπέρασα όλα άρχισαν να παίρνουν τον δρόμο τους. Μόνη δυσκολία έκτοτε ήταν ότι το label έβγαζε ζημιά πριν περάσω σε κυκλοφορίες με ξένες μπάντες. Σε συνδυασμό με την γέννηση του δεύτερου παιδιού μου και τα έξοδα έδωσα τότε έξι μήνες περιθώριο στον εαυτό μου να βελτιώσω τα οικονομικά του label. Ευτυχώς τα κατάφερα.
4) Με ποιο motto ζωής τρέχει η Sound Effect?
Open your ears and your mind will follow.
5) Ανάλυσέ μας μία ημέρα στο «γραφείο.
Το γραφείο του label Sound Effect Records συμπίπτει με τον γκισέ του δισκάδικου και αρχηγείο των υπόλοιπων Sound Effect λειτουργιών οπότε ο «ποτέ επαρκής» χρόνος διαιρείται σύμφωνα με τις ανάγκες. Ιδανικά: email, αναζήτηση νέων ήχων, απαντήσεις σε καλλιτέχνες/μπάντες που μου στέλνουν τις δημιουργίες τους, αλληλεπίδραση με τους συνεργάτες, τους συνάδελφους που έχουν labels και ακρόαση των κυκλοφοριών τους.
Κλείνει με δεύτερη, διεξοδικότερη, ακρόαση demo στο σπίτι. Λόγω του ότι δεν προλαβαίνω τελευταία απέχω προς το παρόν από το ιδανικό αλλά ζω με την ελπίδα ότι θα ανακάμψω…
6) Είναι τελικά «ακριβό σπορ» η διαχείριση και η εξέλιξη ενός label?
Δημιούργησα και λειτουργώ το label ως μη βιοποριστική δραστηριότητα. Με αυτό σαν γνώμονα η μόνη οικονομική επιδίωξη είναι να βγάζει τα έξοδα του. Οι εργατοώρες που απαιτεί και είναι το ουσιαστικό κόστος του label και δεν είναι ευκαταφρόνητο.
Με λίγα λόγια αν λειτουργεί καθαρά ως φορέας έκφρασης είναι σχετικά «ακριβό σπορ».
7) Στην αρχή οι κυκλοφορίες είχαν ένα πιο περιορισμένο προσανατολισμό. Πως αποφάσισες να ανοίξεις το εύρος της Sound Effect?
Ο αρχικός στόχος ήταν η «εξαγωγή» της Ελληνικής μουσικής και ήταν συνυφασμένος με τις κατά καιρούς ενεργές αλλά μη επιφανείς ντόπιες μουσικές σκηνές. Εφόσον το μουσικό γίγνεσθαι αφουγκράζεται και ακολουθεί/εκφράζει την κοινωνία αλλάζει όπως και οι σκηνές που το ακολουθούν. Επιπλέον περνώντας σε διεθνές στίβο και έχοντας νέες σκηνές να καλύψει το εύρος άνοιξε ποικιλότροπα και θεώρησα ότι υπήρχαν οι προϋποθέσεις για το label να αποτελέσει ένα πολυσυλλεκτικό διεθνές όχημα. Έτσι επήλθε το άνοιγμα.
Open your ears and your mind will follow.
8) Ήταν αναγκαίο να γίνει αυτό για να υπάρχουν πωλήσεις?
Αρχικά δεν ήταν εύκολο η πολυσυλλεκτικότητα να γίνει αποδεκτή. Σε πρώτη φάση αποτέλεσε πλήγμα. Όταν έφτασε η ώρα να γίνει πιο ορατό το στίγμα του label μπορεί να βοήθησε. Ανάγκη να ακολουθηθεί κάποια συγκεκριμένη πολιτική δεν υπήρξε ποτέ.
9) θεωρείς πως μια δισκογραφική πρέπει να έχει συγκεκριμένη ταυτότητα?
Αν ως ταυτότητα ορίζεται η ηχητική ομοιομορφία των κυκλοφοριών ή όποιο είδος εμμονής όχι. Εφόσον η ταυτότητα αποτελεί μία αύρα που περιβάλλει τις κυκλοφορίες και μία ομπρέλα που βρίσκουν καταφύγιο οι μπάντες παρά την διαφορετικότητα τους επιβάλλεται.
10) Ποια είναι η αγαπημένη σου κυκλοφορία?
Δεν είναι δυνατόν ένας πατέρας να ξεχωρίσει ένα από τα παιδιά του ως αγαπημένο. Κάποιες τις ξεχωρίζω για διαφορετικούς λόγους την κάθε μία αλλά το ποιές και γιατί είναι μεγάλη ιστορία.
11) Κάποια κυκλοφορία που έχεις μετανιώσει?
Δεν θα την ονοματίσω αλλά έχει υπάρξει μία και μοναδική συνεργασία στην οποία έδωσα στην μπάντα τις εναπομένουσες κόπιες και σταμάτησα να ασχολούμαι με την κυκλοφορία.
12) Ποια είναι η άποψή σου για τις ψηφιακές και μόνο κυκλοφορίες?
Βοηθάνε αλλά δεν επαρκούνε. Το φυσικό προϊόν αποτελεί μία οντότητα η ύπαρξη της οποίας λειτουργεί σε διαφορετική βάση από την άυλη ψηφιακή μορφή του.
13) Τι θα έκανες διαφορετικά αν ξαναξεκινούσες από την αρχή?
Θα ξεκινούσα νωρίτερα. Πέραν αυτού τίποτα άλλο.
14) Τι έχουμε να περιμένουμε απο την εταιρεία στο κοντινό (ή και στο μακρινό ) μέλλον?
Περισσότερες, ποιοτικότερες και ακόμα πιο συχνές κυκλοφορίες.
15) Τις επαφές τις κάνεις εσύ ή οι μπάντες? Ποιο το κριτήριο για να προχωρήσει κάτι σε κυκλοφορία?
Και τα δύο. Πέραν της μουσικής να ταιριάζουν οι επιδιώξεις και οι ιδέες, απόψεις μας.
16) Ποια ήταν η πιο γρήγορη sold out κυκλοφορία?
Ο πρώτος, ομότιτλος, δίσκος των Øresund Space Collective. Ξεπουλήθηκε από τις προπαραγγελίες και αναγκάστηκα να κόψω αντίτυπα στις παραγγελίες χονδρικής.
Καλά που είχα βγάλει στην άκρη μερικά αντίτυπα για το δισκάδικο εξ αρχής.
17) Από τα καλούδια που έχεις στα ράφια , ποιο είναι αυτό που θα ήθελες να είχες κάνει εσύ? (για πρόσφατα μιλάμε όχι 60-70)
Είναι τόσα πολλά… ας αναφέρω τους Black Angels ως μπάντα με την οποία έχω σχέσεις και αγαπώ πολύ σαν μουσικούς αλλά και σαν άτομα.
18) Πρόσθεσε ό,τι θες για τους αναγνώστες μας και ευχαριστούμε πολύ!
Πέρα από τις ευχαριστίες μου για τον χρόνο τους θα ήθελα να τους παροτρύνω να παραμένουν ανοικτοί χωρίς στεγανά όχι μόνο σε σχέση με την μουσική αλλά και την καθημερινή τους ζωή.
Τα λέμε στο φεστιβάλ του Side Effect! Θέλεις να πας στην πρώτη ή δεύτερη ημέρα; Εσύ αποφασίζεις;
[…] Πρόκειται για τραγούδι που θα περιλαμβάνεται στο ντεμπούτο album τους. Το album θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβρη που μας έρχεται (ε ρε γλέντια) από την γνωστή και μη εξαιρετέα πια (αν μας διαβάζετε) Sound Effect Records. […]
Comments are closed.