Τα νέα για το reunion των Νορβηγών The 3rd and the Mortal είχαμε αναφέρει πριν λίγο καιρό εδώ και ήταν κάτι που μας είχε χαροποιήσει ιδιαίτερα. Δεν είναι μικρό πράγμα μια μπάντα που έχει επηρέασει ένα σωρό σχήματα του είδους με δυο μόλις κυκλοφορίες να επανασυνδεέται για μερικές εμφανίσεις. Έτσι λοιπόν επικοινωνήσαμε με τον Rune Hoemsnes για να μας εξηγήσει τα πάντα σχετικά με την επιστροφή τους, το ένδοξο παρελθόν τους αλλά και το τι επίκειται στο μέλλον.
Χαιρετισμούς από το Afternoiz! Αρχικά, θα ήθελα να μάθω πώς αποφασίσατε να επανενωθείτε με τη σύνθεση των «Tears laid in earth»;
R: Παρόλο που η σύνθεση της μπάντας άλλαξε με τα χρόνια, τα μέλη της αρχικής σύνθεσης παρέμειναν καλοί φίλοι διατηρώντας τακτική επαφή μεταξύ τους από την κυκλοφορία του “Tears laid in earth” το 1994. Υποθέτω ότι ξεκίνησε το 2023 με μας να τζαμάρουμε σε ένα δωμάτιο πρόβας στο οποίο είχαμε πρόσβαση, και από τότε πάντα μαζευόμαστε για πρόβες όταν ο Geir Nilsen (ένας από τους κιθαρίστες) που βρίσκεται στο Stavanger επισκέπτεται το Trondheim, όπως κάνει συχνά.
Ποιες είναι οι αντιδράσεις μέχρι στιγμής στην ανακοίνωσή σας για την επανένωσή σας από τους οπαδούς και τον Τύπο;
R: Η ανταπόκριση ήταν μεγάλη και τόσο οι παλιοί όσο και οι νέοι οπαδοί ανυπομονούν να μας δουν ξανά ζωντανά. Δεν προγραμματίζουμε πολλές συναυλίες φέτος και δεν θα κάνουμε μια «μεγάλη περιοδεία» που να επισκέπτεται πολλές χώρες, αλλά οι συναυλίες που θα κάνουμε ελπίζουμε ότι θα ευχαριστήσουν πολλούς οπαδούς. Το σχέδιο είναι επίσης να κάνουμε μερικές ακόμα συναυλίες το 2026.
“Το να ξαναβρούμε την κοινή μας μουσική φωνή, τον «The 3rd and the Mortal ήχο» αν θέλετε, ήταν πολύ παραγωγικό.”
Πώς αισθάνεστε που θα επιστρέψετε στο στούντιο ως η «παλιά» ομάδα για πρόβες και θα ανέβετε στη σκηνή του Midgardsblot Festival τον ερχόμενο Αύγουστο και θα παίξετε το θρυλικό πρώτο σας άλμπουμ;
R: Ήταν τόσο διασκεδαστικό όσο και προκλητικό για όλους μας να προβάρουμε αυτά τα παλιά τραγούδια. Είχαμε να παίξουμε κάποια από αυτά τα τραγούδια σχεδόν 30 χρόνια και εκτός από το να τα «μάθουμε» ξανά, χρειαστήκαμε και πολλές ώρες στην αίθουσα προβών για να ξαναβρούμε αυτή την παλιά μουσική αλληλεπίδραση που είχαμε τόσο έντονα τότε. Το να ξαναβρούμε την κοινή μας μουσική φωνή, τον “The 3rd and the Mortal ήχο” αν θέλετε, ήταν πολύ παραγωγικό.

Εκτός από τις ζωντανές εμφανίσεις, υπάρχει κάποιος απώτερος στόχος για ένα νέο άλμπουμ το επόμενο διάστημα;
R: Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα μελλοντικό σχέδιο για ένα νέο άλμπουμ The 3rd and the Mortal. Αν και σχεδιάζουμε να κυκλοφορήσουμε μια remastered έκδοση του πρώτου demo που ηχογραφήσαμε το 1992. Η μπάντα θα επικεντρωθεί προς το παρόν στις ζωντανές εμφανίσεις.
Υπάρχει περίπτωση να παίξετε κομμάτια από το «Sorrow» και από τις πιο πρόσφατες δουλειές σας στο Φεστιβάλ τον Αύγουστο;
R: Θα υπάρχει υλικό από το EP “Sorrow” στο set list μας. Όχι μόνο στο Midgardsblot festival, αλλά και σε μελλοντικές συναυλίες. Τραγούδια από τα πιο πρόσφατα άλμπουμ μας δεν θα είναι παρόντα, καθώς παίζουμε μόνο υλικό από το “Sorrow” και το “Tears Laid in Earth” με την αρχική σύνθεση.
Είστε μια μπάντα που έχει αναφερθεί από πολλές μπάντες της σκηνής μας ως σημαντική επιρροή κυρίως λόγω των δύο πρώτων σας κυκλοφοριών όπως οι Nightwish και οι The Gathering. Πώς αισθάνεστε γι’ αυτό;
R: Σίγουρα μας τιμά αυτό. Αν εμπνεύσαμε άλλες μπάντες να κυνηγήσουν μουσικές ιδέες και όνειρα με τη μουσική μας, είναι κάτι που μας γεμίζει με τιμή και ταπεινότητα.
Το “Sorrow” ήταν το πρώτο «πολύ σοβαρό πράγμα» που νιώθαμε ότι θα ήταν σημαντικό για εμάς ως συγκρότημα και ως μεμονωμένοι μουσικοί.
Ας πάμε πίσω στην εποχή του «Sorrow», ποιες είναι οι αναμνήσεις σας από τις ηχογραφήσεις αυτού του εκπληκτικού EP και ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε γενικά;
R: Το να μπούμε στο στούντιο για να ηχογραφήσουμε το EP “The Sorrow” ήταν κάτι πολύ σημαντικό για εμάς. Μόλις είχαμε υπογράψει το πρώτο μας δισκογραφικό συμβόλαιο. Έτσι, ξεκινούσαμε το μουσικό μας ταξίδι που θα ήταν γεμάτο με αρκετά άλμπουμ και συναυλίες τα επόμενα χρόνια. Δεν γνωρίζαμε φυσικά τίποτα για αυτά τα πράγματα εκείνη την εποχή. Όμως το να βρισκόμαστε στο στούντιο παίζοντας και σχεδιάζοντας (και ονειρευόμενοι) το μέλλον ανάμεσα στις ηχογραφήσεις των κομματιών, ήταν πραγματικά συναρπαστικό.

Παρόλο που είχαμε ηχογραφήσει στο παρελθόν ένα demo, και όλοι μας είχαμε εμπειρία από ηχογραφήσεις σε στούντιο με άλλα συγκροτήματα. Το “Sorrow” ήταν το πρώτο «πολύ σοβαρό πράγμα» που νιώθαμε ότι θα ήταν σημαντικό για εμάς ως συγκρότημα και ως μεμονωμένοι μουσικοί. Σίγουρα αισθανόμασταν σαν την αρχή κάποιου πράγματος. Νομίζω ότι σε αυτή τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο μεγαλώσαμε πραγματικά ως συγκρότημα.

“Καθώς το “Tears laid in earth” είναι ένα προϊόν έξι μουσικών που συνεισέφεραν και χρησιμοποίησαν όλες τις μουσικές τους πτυχές και την εμπειρία τους…”
Το «Tears laid in earth» για πολλούς ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένου και εμού, είναι ένα αριστουργηματικό άλμπουμ. Ένα από τα καλύτερα και πιο επιδραστικά ντεμπούτο άλμπουμ που κυκλοφόρησε μια μπάντα του χώρου σας. Πώς θα χαρακτήριζες αυτό το άλμπουμ μουσικά, στιχουργικά και αισθητικά;
R: Μετά την ολοκλήρωση του “Sorrow” μπήκαμε στο δωμάτιο των προβών μας, συνεχίζοντας να δουλεύουμε/τζαμάρουμε με ιδέες και τραγούδια που δεν είχαν τελειώσει ακόμα, γράφοντας επίσης καινούργια. Εκείνη την εποχή ως The 3rd and the Mortal είχαμε βρει ένα συγκεκριμένο ηχοτοπίο. Έναν «μουσικό χώρο» που θα ταίριαζε στο επόμενο άλμπουμ μας, το “Tears Laid in Earth”. Αυτό δεν ήταν κάτι που είχαμε σχεδιάσει, ήταν απλά προϊόν πολλών ωρών στο δωμάτιο των προβών και βγήκε φυσικά για εμάς, έξι μουσικούς που βρήκαμε και δημιουργήσαμε μια κοινή φωνή.

Το ηχοτοπίο αυτού του άλμπουμ είναι σίγουρα μέσα στο χώρο του metal/doom. Όμως έχει και κομμάτια από άλλα είδη. Καθώς το “Tears laid in earth” είναι ένα προϊόν έξι μουσικών που συνεισέφεραν και χρησιμοποίησαν όλες τις μουσικές τους πτυχές και την εμπειρία τους από εκείνη τη στιγμή στη διαδικασία δημιουργίας. Ένα προϊόν του πώς καναλιζάραμε την ερμηνεία μας για τη μουσική σκηνή σε κομμάτια ήχου και λέξεων.
Ποιες ήταν οι επιρροές σας στις δύο πρώτες κυκλοφορίες;
R: Τόσο οι κοινές όσο και οι διαφορετικές επιρροές μας εκείνη την εποχή θα ήταν ένας μακρύς κατάλογος μουσικής, συγκροτημάτων και καλλιτεχνών από ένα ευρύ φάσμα μουσικών ειδών. Ακούγαμε rock, pop, metal, κλασική μουσική και μουσική που σχετίζεται με τη folk, ambient, prog rock και ούτω καθεξής. Και όλες αυτές οι επιρροές διοχετεύονταν μέσα από εμάς, τόσο στο στυλ παιξίματος ως μεμονωμένοι μουσικοί, αλλά και στη δημιουργική και συνθετική διαδικασία ως συγκρότημα.
Όταν η Kari Rueslåtten εγκατέλειψε το συγκρότημα μετά το «Tears laid in earth», πώς αποφασίσατε να κάνετε μια τόσο ριζική αλλαγή στον ήχο σας με το «Painting on glass»; Μπορεί τότε να αλλάξατε τη μουσική σας πορεία, θέλοντας να πούμε να μετακινηθείτε από το doom metal στην avant-garde σκηνή, αλλά τα συναισθήματα που προσφέρατε στον ακροατή παρέμειναν τα ίδια. Σε αυτή τη μετάβαση πόσο άλλαξε η προσθήκη της νέας τότε τραγουδίστριας, Ann-Mari Edvardsen;
R: Ο διαφορετικός ήχος ή το στυλ του “Painting on Glass” ήταν απλά μια φυσική μουσική εξέλιξη για εμάς. Υποθέτω ότι δεν θα κάναμε ένα “Tears laid in earth part 2” ακόμα και αν η Kari ήταν ακόμα στη μπάντα. Πάντα προσπαθούσαμε να ακολουθήσουμε νέες μουσικές κατευθύνσεις και ιδέες, αλλά ακόμα μέσα στον “The 3rd and the Mortal χώρο”. Φυσικά, με τη συμβολή της Ann Mari Edvartsen στη δημιουργική διαδικασία ως νέα φωνή στο συγκρότημα, είχαμε νέα στοιχεία που θα μας βοηθούσαν να ωθηθούμε σε νέες δημιουργικές κατευθύνσεις.

Ποιοι ήταν οι λόγοι για την αντικατάσταση της Ann-Mari Edvardsen μετά το «In this room», ένα πολύ επιτυχημένο άλμπουμ κατά τη γνώμη μου και με ποια κριτήρια επιλέξατε την εξαιρετική Kirsti Huke για τις ηχογραφήσεις του υπέροχου «Memoirs»;
R: Είχαμε μια εξαιρετική συνεργασία με την Ann Mari για αρκετά χρόνια, ηχογραφώντας και περιοδεύοντας. Μετά το “In this room”, επιλέξαμε να τερματίσουμε τη συνεργασία μας με την Ann Mari. Καθώς ήθελε να ακολουθήσει μια καριέρα στην Όπερα που θα της έπαιρνε όλο το χρόνο. Την ίδια στιγμή που οι The 3rd and the Mortal εξελισσόνταν σε μια διαφορετική μουσική κατεύθυνση. Γνωρίζαμε την Kirsti εδώ και αρκετά χρόνια, και στην πραγματικότητα της ζητήθηκε να συμμετάσχει ήδη μετά την αποχώρηση της Kari. Εκείνη την εποχή φοιτούσε ακόμα στο κολέγιο και δεν ήταν σε θέση να συμμετάσχει, αλλά όταν έφυγε η Ann Mari ο χρόνος ήταν ώριμος για να συμμετάσχει για κάποια ηχογράφηση και περιοδεία.
Αυτά από τους Afternoiz, σας ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σας και σας ευχόμαστε ό,τι καλύτερο από εδώ και πέρα. Θα θέλατε να κλείσετε τη συνέντευξη με λίγα λόγια προς τους αναγνώστες της ιστοσελίδας μας;
R: Ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη. Ελπίζω να σας δούμε σε ένα από τα live των The 3rd and the Mortal στο εγγύς μέλλον!