Home Μουσική Συνεντεύξεις Συζητώντας με τους Planet of Zeus

Συζητώντας με τους Planet of Zeus

519
0
Planet of Zeus

Στην πρόσφατη κριτική μας εκφράστηκάμε με τα θερμότερα λόγια για το νέο άλμπουμ των Planet of Zeus, “Afterlife”. Η κυκλοφορία ενός εξαιρετικού δίσκου από την μεγαλύτερη Heavy/Rock μπάντα της Ελλάδας, μαζί με την είδηση για την επικείμενη εμφάνιση τους στο Savino Live στις 5 Ιανουαρίου έδωσε την αφορμή για μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον Γιάννη Βράζο, μπασίστα της μπάντας. 

Καλησπέρα Γιάννη, για αρχή θα ήθελα να σου δώσω τα συγχαρητήρια μου για έναν εξαιρετικό δίσκο που κυκλοφορήσατε πριν λίγες εβδομάδες. Ο λόγος για το “Afterlife”. Ποια είναι η ανταπόκριση του κόσμου μέχρι τώρα τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και σε παγκόσμια κλίμακα για το νέο άλμπουμ των Planet of Zeus?

Γ: Καλησπέρα και από εμένα. Χαίρομαι που σου άρεσε το “Afterlife”. Ο κόσμος δείχνει να το έχει αγκαλιάσει από τις πρώτες μέρες της κυκλοφορίας του και δεχόμαστε καθημερινά θετικά σχόλια από όλο τον πλανήτη τόσο με αγαπημένα κομμάτια που έχουν ξεχωρίσει αλλά κυρίως με το σύνολο του δίσκου.

Ποιες διαφορές εντοπίζεις μεταξύ του “Afterlife” και το “Faith in physics” σε παραγωγή αλλά και songwriting?

Γ: Σίγουρα μπορώ να εντοπίσω διαφορές στα topics που ανέφερες αν και υπάρχουν πολλοί κοινοί τόποι. Στο “Faith in Physics” η συντριπτική πλειοψηφία των τραγουδιών είχε προκύψει από πρόβες, jamming και γενικά από ταυτόχρονη συνεισφορά όλων μας στον χώρο που προβάρουμε και στην διαδικασία ηχογράφησης, η “ραχοκοκαλιά” του δίσκου(τύμπανα, μπάσο και κάποιες ρυθμικές κιθάρες) είναι ηχογραφημένα live και πάνω σε αυτά προσθέσαμε τα extra layers κιθάρας και στο τέλος τις φωνές. Επίσης οι ηχογραφήσεις έγιναν σε διαφορετικά studios.

“Είχαμε την ανάγκη απ’ ότι αποδείχτηκε εκ των υστέρων, να δημιουργήσουμε ένα εξωστρεφές ηχητικό αποτέλεσμα.”

Στην περίπτωση του “Afterlife”, μιας και η προεργασία άρχισε στην περίοδο του covid, η συνύπαρξη στον ίδιο χώρο ήταν κάτι «παράνομο», οπότε η συνθήκη αυτή μας οδήγησε να δουλέψουμε ξεχωριστά ο καθένας μονός του σε επίπεδο πρωτολείων ιδεών και να καταγράφουμε το υλικό, τόσο σε αρχικό στάδιο όσο και στο κομμάτι της προ-παραγωγής, χωρίς να έχουμε συνυπάρξει στον ίδιο χώρο προβάροντας. Στο κομμάτι της σύνθεσης, λειτουργήσαμε περισσότερο αφαιρετικά σε σχέση με το παρελθόν. Αφήσαμε χώρο στην φωνή, στις μελωδικές γραμμές και στην γενικότερη up-tempo αίσθηση. Είχαμε την ανάγκη απ’ ότι αποδείχτηκε εκ των υστέρων, να δημιουργήσουμε ένα εξωστρεφές ηχητικό αποτέλεσμα.

Planet of Zeus

Ποιοι ήταν οι λόγοι που καθυστέρησε το “Afterlife”, μιας και η προηγούμενη σας κυκλοφορία βγήκε στην αγορά το 2019. Παλαιότερα δεν είχατε τόσα εκτενή διαλείμματα…

Γ: Ναι, ισχύει αυτό, απλά παλιότερα δεν είχαμε τις ζωές και τις υποχρεώσεις που έχουμε τώρα στις προσωπικές μας ζωές και αν σκεφτείς ότι 2 χρόνια από την ζωή μας λόγω πανδημίας δεν υπολογίζονται, τότε μπορείς να καταλάβεις πως μπορεί να έχει προκύψει αυτή η χρονική απόσταση. Επίσης, δεν νιώθουμε ότι μας βιάζει κάτι για να κυκλοφορήσουμε έναν δίσκο. Κάποιες φορές, χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να γίνουν όλα όπως τα έχεις φανταστεί.

“Θα ξεχώριζα το “No ordinary Life” λόγω της έντασης που μου προκαλεί σαν σύνθεση.”

Ποια κομμάτια θα ξεχώριζες από το νέο άλμπουμ και γιατί?

Γ: Θα ξεχώριζα το “No ordinary Life” λόγω της έντασης που μου προκαλεί σαν σύνθεση. Κάποιες φορές νιώθω ότι ο τρόπος που «μπαίνει» το κομμάτι είναι σαν τρως χαστούκι εκεί που δεν το περιμένεις, σαν κάποιος να προσπαθεί να σε αφυπνίσει από κάτι που σε έχει κάνει να νιώθεις νωθρός, κάτι που σε έχει υπνωτίσει.

Προσωπικά άκουσα πολυάριθμες φορές το “State of non-existence”. Θα ήθελα να μου αφηγηθείς κατά κάποιο τρόπο την συγγραφή αυτή της σύνθεσης. Προσωπικά ανέφερα στην κριτική μου ότι η σκηνή του Maryland συναντάει την σκηνή του Seattle. Συμφωνείς?

Γ: Θα συμφωνήσω κυρίως με την δεύτερη αναφορά σου. Υπάρχει όντως ένα vibe από τα πιο μακρόσυρτα κομμάτια των Soundgarden και ίσως και των Alice in Chains.
To αρχικό riff ήταν παλιός μας γνώριμος, μιας και είχε ακουστεί σε κάποια πρόβα παλιότερα αλλά σε συνδυασμό με τους στίχους που γραφόντουσαν παράλληλα με την συνέχεια της μουσικής, δημιούργησε ένα σκοτεινό αλλά και ταυτόχρονα απελευθερωτικό αποτέλεσμα. Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι αναφέρεται στα λόγια που μας λένε οι δικοί μας άνθρωποι που έχουμε χάσει, κοιτώντας μας από εκεί που βρίσκονται, σαν η αγάπη να συνεχίζει να εκπέμπεται και από την ζωή μετά.

Αν έλεγαν στους Planet of Zeus της εποχής “Eleven the hard way” ότι κάποτε θα έκαναν εκτενείς Ευρωπαϊκές περιοδείες και θα έπαιζαν δίπλα σε ονόματα όπως Kvelertak, Mastodon και Clutch πως θα αντιδρούσαν?

Γ: Θα γελούσαμε, θα κοροϊδεύαμε αυτόν που θα μας το έλεγε επειδή θα νομίζαμε ότι μας κορόιδευε και αυτός και σίγουρα θα βάζαμε στοίχημα ένα αξιοσέβαστο χρηματικό ποσό ότι αυτό που ισχυρίζεται δεν θα γίνει ποτέ. Νιώθουμε όμορφα με όλα όσα μας έχουν συμβεί αλλά τίποτα από όλα αυτά δεν τα είχαμε σκεφτεί ούτε βάλει ως στόχο όταν κυκλοφορούσε ο πρώτος μας δίσκος.

“Αναπόφευκτα θα πω το “Macho libre”. Κομβικό όχι μόνο για εμάς αλλά για μια ολόκληρη σκηνή.”

Ποιο άλμπουμ στην καριέρα σας πιστεύεις ότι είναι το πιο κομβικό? 

Γ: Αναπόφευκτα θα πω το “Macho libre”. Κομβικό όχι μόνο για εμάς αλλά για μια ολόκληρη σκηνή. Είναι το άλμπουμ που έθεσε ψηλά τον πήχη και για τους ίδιους τους Planet άλλα και για μεταγενέστερες μπάντες όχι μόνο από την δική μας σκηνή αλλά για τον ευρύτερο σκληρό εγχώριο ήχο.

Ποιο είναι το επόμενο όνειρο για να επιτύχουν οι Planet of Zeus?

Γ: Να συνεχίσουμε να είμαστε υγιείς, να παίζουμε μουσική και να ταξιδεύουμε.

“…μπορώ να σου αναφέρω πόσο ευεργετικά έχει λειτουργήσει το streaming και τα αδιαφιλονίκητα πλεονεκτήματα που ενέχει για μπάντες όπως οι Planet of Zeus”

Πόσο πιστεύεις ότι έχει αλλάξει την ζωή των μπαντών, των εταιριών αλλά και των οπαδών η βιομηχανία του streaming?

Γ: Δεν ξέρω πως μπορεί να έχει επηρεάσει ο τρόπος με τον οποίον ακούει μουσική πλέον ο κόσμος τις δισκογραφικές εταιρίες, αλλά μπορώ να σου αναφέρω πόσο ευεργετικά έχει λειτουργήσει το streaming και τα αδιαφιλονίκητα πλεονεκτήματα που ενέχει για μπάντες όπως οι Planet of Zeus. Το streaming δίνει την δυνατότητα στους υφιστάμενους φίλους της μπάντας να αποκτήσει ακόμα πιο στενούς δεσμούς με την μουσική της. Από την άλλη στους newcomers να έχουν μια πλήρη και άμεση εικόνα της δισκογραφίας της. Αυτή η δυνατότητα θα οδηγήσει ένα συντριπτικό ποσοστό είτε σε κάποιο live της μπάντας όπου εκεί θα του δοθεί η δυνατότητα να επιλέξει κάτι από το merch stand είτε σε περίπτωσή που η μπάντα δεν θα βρεθεί να παίζει live στην πόλη του, να επισκεφτεί ο ίδιος το site της για να στηρίξει αναλόγως.

“Οι μπάντες, ειδικά αυτές που ανήκουν στον σκληρό/εναλλακτικό ήχο οφείλουν να βγαίνουν στο δρόμο με κάθε ευκαιρία.”

Την σήμερον ημέρα μια μπάντα πιστεύεις ότι πρέπει να περιοδεύει πολύ περισσότερο από παλαιότερα λόγω της εξέλιξης στη μουσική βιομηχανία?

Γ: Αν μια μπάντα επιλέξει να μην περιοδεύει, μειώνει δραστικά και το ποσοστό engagement που θα προκαλέσει στους ακροατές σε όλα τα επίπεδα. H πληροφορία είναι πλέον ταχύτατη και έχει μικρό προσδόκιμο «ζωής». Οι μπάντες, ειδικά αυτές που ανήκουν στον σκληρό/εναλλακτικό ήχο οφείλουν να βγαίνουν στο δρόμο με κάθε ευκαιρία. Όχι μόνο για να παραμείνουν relevant, όχι μόνο για την βιωσιμότητα της σε οικονομικό επίπεδο. Αλλά κυρίως γιατί η μουσική αυτή είναι γεννημένη για να αποδίδεται αλλά και να «εκλαμβάνεται» ζωντανά.

Θα ήθελα να μάθω τις τρεις καλύτερες δουλειές που ξεχώρισες για το 2024 στον σκληρό χώρο.

Γ: Η αλήθεια είναι ότι λόγω περιορισμένου ελεύθερου χρόνου δεν έχω την δυνατότητα να ακούσω όσο καινούρια μουσική άκουγα παλιότερα. Μου άρεσε πολύ το “Ilion” από τους Slift. Επίσης το “Songs of a lost world” των Cure και το “Μπρανκαλεόνε” του Παυλίδη.

Όσον αφορά την επικείμενη σας εμφάνιση στο Savino Live στις 5 Ιανουαρίου, σχεδόν έναν χρόνο από την προηγούμενη σας επίσκεψη. Τι να περιμένει το κοινό της Κύπρου?

Γ: Επισκεπτόμαστε την Κύπρο από το 2016 και κάθε φορά είναι καλύτερη από την προηγούμενη. Τα live στο αγαπημένο μας Savino είναι «φωτιά». Αυτή την φορά, ερχόμαστε με το νέο μας άλμπουμ “Afterlife” και ανυπομονούμε να το παρουσιάσουμε ζωντανά.

Αυτά από μένα Γιάννη, σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου! θα ήθελα να κλείσουμε την συνέντευξη με ένα μήνυμα σας προς το αναγνωστικό κοινό του Afternoiz.

Γ: Και εγώ σε ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση!
Σας ευχαριστούμε πολύ για την υποστήριξη και σας περιμένουμε σε κάποιο live μας.