Into the forest: Βασισμένο στο βιβλίο της Jean Hegland: Έλεν Πέιτζ και Έβαν Ρέιτσελ Γουντ σε μία μάχη «όλα για όλα» για την επιβίωση τους απέναντι στον πιο δύσκολο αντίπαλο: τη φύση.
Στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, δύο φιλόδοξες νεαρές γυναίκες ζουν μαζί με τον πατέρα τους σε ένα όμορφο σπίτι στο βουνό. Ξαφνικά, μία μέρα, το ρεύμα κόβεται –κανείς δεν ξέρει γιατί. Χωρίς ηλεκτρικό, βενζίνη και κανενός είδους ενέργεια, ακούν εκατοντάδες θεωρίες στο ράδιο. Τρομοκρατική επίθεση; Φονικός ιός; Μετά από λίγο, το ράδιο σταματά κι αυτό. Απόλυτη σιωπή.
Έχοντας χάσει κάθε αίσθηση ασφάλειας, και με αντίπαλο την πείνα και την αβεβαιότητα, οι δύο αδερφές θα πρέπει να συνεργαστούν για να καταφέρουν να επιβιώσουν σε αυτή την κατάσταση. Μοναδικό τους όπλο, οι μνήμες της χαρούμενης οικογένειας που ήταν κάποτε.
Το βιβλίο που κέντρισε την προσοχή της Έλεν Πέιτζ
Επισκεπτόμενη το αγαπημένο της βιβλιοπωλείο στη γενέτειρά της, στο Χάλιφαξ, η Έλεν Πέιτζ δέχτηκε την πρόταση του υπαλλήλου να διαβάσει το «Στην Καρδιά του Δάσους» της Τζιν Χέγκλαντ. «Ήταν τόσο όμορφα γραμμένο, τόσο συναρπαστικό και βαθιά συναισθηματικό, που αμέσως σκέφτηκα πόσο θα μου άρεσε να το δω στη μεγάλη οθόνη», θυμάται η νεαρή ηθοποιός.
Αμέσως, επικοινώνησε με την παραγωγό Κέλι Μπους Νόβακ ώστε να εξασφαλίσουν τα δικαιώματα του βιβλίου και, ακολούθως, παρουσίασαν το όραμα τους για την ταινία στην ίδια τη συγγραφέα, που εντυπωσιάστηκε. Μετά από αυτές τις κινήσεις, η ιδέα άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά, και το μόνο που έλειπε ήταν η ανεύρεση του σκηνοθέτη.
Η Πέιτζ επικοινώνησε με την Πατρίσια Ρόζεμα (Mansfield Park), η οποία επίσης βρήκε την ιστορία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, και συμφώνησε αμέσως να βρεθεί στο «τιμόνι» της. «Ήταν ένα από αυτά τα ονειρικά σενάρια, που δε χρειάζονται χρόνια προετοιμασίας –είχε ένα είδος εντυπωσιακής δυναμικής από την αρχή», ήταν τα λόγια της σκηνοθέτιδας, που παρά τη βοήθεια όλων των παραγωγών, εστιάζει στον ρόλο της Πέιτζ: «Δημιουργικά, η Έλεν ήταν το πιο κομβικό κομμάτι του φιλμ».
Το «Στην Καρδιά του Δάσους» σηματοδοτεί την πρώτη απόπειρα της Καναδής ηθοποιού από τον τομέα της παραγωγής, με την 29χρονη να έχει συμμετοχή σε όλα τα στάδια του production, όπως φυσικά και στο cast. Πέρα από την ίδια, πρωταγωνιστεί η προτεινόμενη για δύο Χρυσές Σφαίρες, Ίβαν Ρέιτσελ Γουντ (Αι Ειδοί του Μαρτίου, Ο Παλαιστής), ο Μαξ Μινγκέλα (The Social Network) και ο Κάλουμ Κιθ Ρένι (Ο Απρόβλεπτος Κος Σπίβετ).
«Δεν είχα αντίστοιχη εμπειρία με ηθοποιό εδώ και πάρα πολλά χρόνια», είπε η Πέιτζ για την Γουντ, σχολιάζοντας πως ήθελε εδώ και καιρό να δουλέψει μαζί της, ενώ εξήρε την παρουσία της στα γυρίσματα: «Είναι απίστευτα αφοσιωμένη και δίνει το 100% των δυνατοτήτων της κάθε μέρα –δε μπορούσα να το πιστέψω».
Για τη σκηνοθέτιδα, η ιστορία της ταινίας ήταν εξόχως σημαντική λόγω του πόσο καίρια μοιάζει στις μέρες μας. «Ίσως ο λόγος που βλέπουμε τόσες μετα-αποκαλυπτικές ταινίες τον τελευταίο καιρό είναι πως, όντως, αναρωτιόμαστε πως θα διαχειριζόμασταν μία επιστροφή σε πρωτόγονες καταστάσεις», δήλωσε η Ρόζεμα, ενώ συνέχισε τοποθετώντας την ταινία εν μέσω ψυχολογικής ανάλυσης: « Τι θα συνέβαινε αν δεν υπήρχαν ΜΜΜ, αν σταματούσε η διανομή φαγητού, αν το νερό σταματούσε να ρέει άφθονο; Δεν ξέρουμε. Θα πέφταμε στην κατάθλιψη; Θα γινόμασταν βίαιοι, ή θα καταφεύγαμε σε πράξεις ηρωισμού;».
Το βιβλίο διαδραματίζεται στη Βόρεια Καλιφόρνια, αλλά οι παραγωγοί επέλεξαν το Βανκούβερ και τη Νήσο Βανκούβερ στον Καναδά, τα πανέμορφα δάση των οποίων παίζουν κομβικό ρόλο στο φιλμ. «Είμαι πάντα αγχωμένη όταν γυρίζω πλάνα στη φύση, γιατί μπορεί να είναι χαωτικό, από οπτικής πλευράς. Το δάσος, όμως, είναι η ραχοκοκαλιά αυτής της ταινίας.» ήταν τα λόγια της Ρόζεμα. Επέλεξε τον Ντάνιελ Γκραντ ως διευθυντή φωτογραφίας, εντυπωσιασμένη από τη δουλειά του σε προηγούμενες ταινίες και την «χαλαρή, αβίαστα κομψή προσέγγισή του και την εξαιρετικά υψηλή αντίληψη που έχει σχετικά με τη δύναμη του φωτός και των εικόνων.».
Πολύ σημαντικό ρόλο στην ταινία, παίζει και το soundtrack, δια χειρός του σπουδαίου Μαξ Ρίχτερ. Ο Γερμανός έχει αφήσει το στίγμα στον παγκόσμιο κινηματογράφο με ιδιοφυείς και, ταυτόχρονα, βαθιά συναισθηματικές συνθέσεις.
Όσο κι αν το «Στην Καρδιά του Δάσους» ανήκει στο είδος της μετα-αποκαλυπτικής ταινίας, δε μπλέκει τα συνηθισμένα μοτίβα του είδους, αυτά της φαντασίας και του sci-fi. Αντίθετα, παρουσιάζει μία πιο ρεαλιστική και ανησυχητική εικόνα του μέλλοντος. Ένα μέλλον όπου το πιο σημαντικό εφόδιο που μπορείς να έχεις, δεν είναι το νερό ή οι προμήθειες, αλλά η πληροφορία, όπως αναφέρει και η σκηνοθέτιδα: «Σε έναν τέτοιο κόσμο, η πληροφορία θα ήταν κάτι χωρίς το οποίο θα σου ήταν πολύ δύσκολο να ζήσεις. Θα ήταν σκληρό για τον οποιονδήποτε από μας, να επιβιώνει σε ένα κόσμο που όλες οι μορφές ενέργειας έχουν εκλείψει, και το μόνο που ακούει γύρω του είναι φήμες».
17 Νοεμβρίου στους κινηματογράφους
Σκηνοθεσία | Πατρίσια Ρόζεμα |
Σενάριο | Πατρίσια Ρόζεμα |
Παραγωγή | Νιβ Φίτσμαν
Άαρον Λ. Γκίλμπερτ |
Ηθοποιοί | Έλεν Πέιτζ
Έβαν Ρέιτσελ Γουντ Μαξ Μινγκέλα |
Φωτογραφία | Ντάνιελ Γκραντ |
Μοντάζ | Μάθιου Χάναμ |
Σχεδιασμός Παραγωγής | Τζέρεμι Στάνμπριτζ |
Μουσική | Μαξ Ρίχτερ |
Διάρκεια | 101’ |
Διανομή | Odeon |