Home Κινηματογραφικά Κινηματογραφικά Νέα Έρωτας χωρίς αύριο” του Όλε Κρίστιαν Μάντσεν | Από τις 21 Απριλίου...

Έρωτας χωρίς αύριο” του Όλε Κρίστιαν Μάντσεν | Από τις 21 Απριλίου στις αίθουσες

327
0

Βρισκόμαστε στο 1962. Η νέα γενιά επαναστατεί κόντρα στο κατεστημένο. Ο ακτιβιστής της ειρήνης Έικ Σκάλοε γνωρίζει την Ίμπεν και την ερωτεύεται τρελά, αλλά η Ίμπεν αρνείται να δεσμευτεί μ’ έναν και μόνο άνδρα. Ο Έικ, προσπαθώντας απεγνωσμένα να την κατακτήσει, μεταμορφώνεται από ποιητή σε συγγραφέα, νομάδα, ναρκομανή και τελικά τραγουδιστή στο ροκ συγκρότημα Steppeulvene, που έμελλε να μείνει στην ιστορία.

       ΕΡΩΤΑΣ ΧΩΡΙΣ ΑΥΡΙΟ
ITSI BITSI

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΛΟΥΛΟΥΔΙΩΝ
ON THE ROAD AGAIN!
AΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΔΑΝΟ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
ΟΛΕ ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΜΑΝΤΣΕΝ
(«ΜΕΡΕΣ ΘΥΜΟΥ») 

Η AMA FILMS ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΕΝΑ ΜΟΙΡΑΙΟ, ΑΛΗΘΙΝΟ LOVE STORY ΠΟΥ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΕ ΚΟΙΝΟ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΟΡΟΝΤΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Όλε Κρίστιαν Μάντσεν

Σενάριο: Μπο Χρ. Χάνσεν, Όλε Κρίστιαν Μάντσεν

Φωτογραφία: Γιόργκεν Γιόχανσον

Μοντάζ: Σόρεν Μπ. Έμπε

Μουσική: Χένρικ Λίντστραντ

Παίζουν οι: Χοακίμ Φιελστράπ, Μαρί Τουρέλ Σόντερμπεργκ, Κρίστιαν Γκάρντε, Μπιέρουμ, Γιοχάνες Νίμαρκ, Γιάκομπ Ράντραπ, Όλα Ράπας, Τίρε Λίντχαρντ

Παραγωγοί: Λαρς Μπρέντο Ράχμπεκ

Χώρα Παραγωγής: Δανία

Έτος Παραγωγής: 2014

Διάρκεια: 109 λεπτά

Διανομή: ΑΜΑ Films

 

ΣΥΝΟΨΗ
Βρισκόμαστε στο 1962. Σε όλη την Ευρώπη υπάρχει μια νέα γενιά ανθρώπων

με έντονο το αίσθημα της ανησυχίας, που προχωράει χωρίς σαφή κατεύθυνση… Μια διαδήλωση για τα πυρηνικά στην Κοπεγχάγη καταλήγει τον 19χρονο Έικ στη φυλακή,
όπου συναντά την όμορφη 17χρονη Ίμπεν. Την ερωτεύεται με την πρώτη ματιά.

Ο Έικ και η Ίμπεν μένουν σε ένα ρομαντικό εξοχικό σπίτι με κήπο, όπου ξοδεύουν τις
ημέρες τους γράφοντας ποίηση. Αλλά η Ίμπεν αρνείται να δεσμευτεί με έναν μόνο άντρα, και έτσι ο ζηλιάρης Έικ πρέπει να διεκδικεί συνεχώς την αγάπη της ανταγωνιζόμενος άλλους άντρες.

Ο Έικ και η Ίμπεν ξεκινούν ένα ταξίδι, ως άλλοι νομάδες, σε αναζήτηση νέων περιπετειών σε ξένες χώρες, έχοντας την αίσθηση ότι ο κόσμος είναι τώρα
δικός τους. Από τη Δανία στο Παρίσι και στην Ισπανία, τελικά φτάνουν στην Αθήνα μέσω των ερήμων της Βόρειας Αφρικής, όπου οι νεαροί εραστές ενώνονται με μπήτνικς από όλη την Ευρώπη, κάνοντας… κάμπινγκ σε μια ταράτσα στην Πλάκα. Εκεί, ο χαρισματικός Κρίστιαν εισάγει τον Έικ στον κόσμο του χασίς και των ψυχεδελικών ναρκωτικών. Νέες πόρτες ανοίγονται σε άλλες διαστάσεις γι’ αυτούς.

Αλλά η ανέμελη και ανεξέλεγκτη χρήση ναρκωτικών οδηγούν στη σκληρή πραγματικότητα της τοξικομανίας. Ο Έικ και η Ίμπεν πρέπει να τραβήξουν διαφορετικούς δρόμους. Σε ένα ταξίδι του Έικ στη Βαγδάτη, αναρωτιέται αν υπάρχει μέλλον με την Ίμπεν. Έτσι αποφασίζει να πειθαρχήσει, να «καθαρίσει» από τα ναρκωτικά και την ίδια στιγμή εντάσσεται σε μια ομάδα καλλιτεχνών.

Σε μια τολμηρή προσπάθεια για να κερδίσει πίσω την Ίμπεν, ο Έικ αποφασίζει να φτιάξει μια μουσική μπάντα. Οι Steppeulvene γίνεται το πρώτο ροκ συγκρότημα της Δανίας, γνωστό για τη χρήση ναρκωτικών αλλά και το κορυφαίο άλμπουμ «HIP», γεμάτο με ποιητικές δηλώσεις αγάπης του «Itsi Bitsi», το ψευδώνυμο του Έικ για την Ίμπεν. Αλλά ο Έικ απογοητεύεται και φεύγει για ένα ταξίδι ενδοσκόπησης στο Νεπάλ.
Τίποτα δεν δείχνει, ότι τα πράγματα είναι όπως τα είχε ονειρευτεί…

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

Μια ιστορία αγάπης

«Τι ιστορία» ήταν τα τελευταία λόγια του Έικ Σκάλε για τον νεανικό έρωτα της ζωής του, την Ίμπεν Νάγκελ Ράσμουνσεν. Και τι ιστορία όντως, γι’ αυτή την επική σχέση αγάπης με συγκινητικές προεκτάσεις. Mια ιστορία βασισμένη σε αληθινά περιστατικά για την απελπισμένη αγάπη δύο νέων. Ο Έικ και η Ίμπεν μοιράζονται το ίδιο πάθος ο ένας για τον άλλον, ένα πάθος που όλο προσπαθούσαν να αφήσουν, αλλά που ποτέ δεν τους εγκατέλειψε. Εξ ακοής είχα μάθει γι’ αυτήν την ιστορία πρώτη φορά πριν από πολλά χρόνια, και δεν την είχα ξεχάσει ποτέ από τότε. Πιστεύω ότι η ιστορία του Έικ και της Ίμπεν είναι καθολική και γνήσια με έναν τρόπο που θα έπρεπε να αγγίξει το κοινό, όχι μόνο στην Δανία και την Ευρώπη, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο.

ITSI BITSI POSTERΤαξίδι, ελευθερία, ναρκωτικά

To 1962 ήταν η χρονιά που οι Μπήτνικς εμφανίστηκαν στην Ευρώπη, ένα κίνημα που ενέπνευσε και άνοιξε το δρόμο για τους χίπις. Πολλές ταινίες έχουν γίνει που σχετίζονται με τους χίπις, αλλά λίγες είναι αυτές που ασχολούνται με τους Μπήτνικς εκείνης της περιόδου. Αλλά αυτό είναι ακριβώς που με ενδιαφέρει περισσότερο. Οι Μπήτνικς είχαν αναπτύξει ένα είδος ελευθερίας, που προήλθε από τις πολιτικές τους απόψεις, αλλά σύντομα έγινε πολύ πιο προσωπική. Περισσότερο από το να είναι απλώς εκπρόσωποι για την ειρήνη, την αγάπη και την αρμονία στον κόσμο, οι Μπήτνικς και οι χίπστερς ασχολήθηκαν με τα ταξίδια και τα ναρκωτικά, εμπνευόμενοι συχνά από τους Τζακ Κέρουακ, Άλλεν Γκίνσμπεργκ, Γουίλιαμ Μπάροουζ και Μπομπ Ντίλαν.

Τρεις στο κρεβάτι

Αν και βαθιά ερωτευμένος, ο Έικ έχει κολλήσει στο τέλμα της νέας, ελεύθερης
ηθικά περιόδου του κύκλου του. Από την άλλη η Ίμπεν αρνείται απλώς να μοιραστεί τη ζωή της με έναν άντρα μόνο. Έτσι, ο Έικ βρίσκει τον εαυτό του να έχει «υποβιβαστεί» στο τρίτο πρόσωπο σε μια σειρά από σχέσεις αγάπης, όπου η Ίμπεν μοιράζεται με άνδρες πιο αρρενωπούς, έξυπνους ή όμορφους από τον Έικ. Σε αυτά τα πολυγαμικά παιχνίδια έχει εμπλακεί ο Έικ για χάρη της Ίμπεν.

Steppeulvene

Μέσα από τα μάτια του Έικ, η ηλικία του γίνεται αντιληπτή ως βαθιά υπαρξιακή
με σημαντικές αναφορές από τον Καμύ, τον Σαρτρ και τον Έρμαν Έσσε, του οποίου το μυθιστόρημα «Steppenwolf» είχε επηρεάσει τον Έικ για χρόνια, ώστε τελικά να το δώσει ως όνομα στο συγκρότημα «STEPPEULVENE», το οποίο ίδρυσε το 1966, σε μια
μάταιη προσπάθεια να κερδίσει ξανά την Ίμπεν.

Itsi Bitsi

To πρώτο και μοναδικό άλμπουμ των «STEPPEULVENE» είναι το «HIP», μια επανάσταση από μόνο του που εξακολουθεί να θεωρείται ένα ορόσημο στην ιστορία της ροκ στη Δανία. Πρώτα απ’ όλα, το άλμπουμ τραγουδιέται εξ ολοκλήρου στο δανέζικα, σε μια περίοδο που οι περισσότεροι  μουσικοί που σέβονταν τον εαυτό τους τραγουδούσαν στα αγγλικά. Και δεύτερον οι στίχοι του Έικ Σκάλε ήταν μοναδικοί και εξακολουθούν να κατέχουν τη δική τους ιστορία, καθότι είναι τόσο ποιητικοί ωσάν αφιλτράριστες δηλώσεις αγάπης για μια γυναίκα με το παρατσούκλι «ITSI BITSI».

Ταξίδι

To «ITSI BITSI» αποτέλεσε ένα παιχνίδι του μυαλού, που εξελίχθηκε σε ένα πλήρες ποιητικό, επικό δράμα. Επομένως ο Έικ από την πρώτη του συνάντηση με την Ίμπεν
το 1962, στη συνέχεια στην ενδοσκόπηση τους με το ταξίδι από τη Δανία στο Παρίσι, την Ισπανία, τη Βόρεια Αφρική, την Αθήνα και τη Βαγδάτη και στην τραγική αυτοκτονία του στα σύνορα της Ινδία με το Πακιστάν το 1968. Μαζί με αυτό το ταξίδι ο Έικ αλλάζει κι από πολιτικός ακτιβιστής γίνεται υπαρξιστής συγγραφέας, ποιητής, τοξικομανής, αρχηγός συγκροτήματος και νομάς. Πάντα με την προϋπόθεση ότι η Ίμπεν, υπήρξε μία ξένη στην ίδια του τη ζωή.

Απόλυτη ελευθερία

Κατά κάποιο τρόπο, o Έικ Σκάλε πέτυχε με το έργο της ζωής του. Έζησε την
απόλυτη ελευθερία και συνειδητοποίησε ότι οποιαδήποτε ομοιόμορφη κατάσταση της ύπαρξης είναι ο εχθρός του εαυτού της: δηλαδή ότι θα πρέπει να είναι συνειδητή και υπεύθυνη για κάθε βήμα της στο δρόμο της μέσα από τη ζωή. Έτσι, η ταινία είναι μια ιστορία δύο νεαρών εραστών που προσπάθησαν τόσο απεγνωσμένα να επιτευχθεί η απόλυτη ελευθερία – μια ιστορία αγάπης των δύο νέων και η καταβύθισή τους στον κόσμο των ναρκωτικών.

Τίποτα πιο υψηλό

 Φαινομενικά, o Έικ θεωρούς ότι ήταν εύκολο να κάνει πότε ένα βήμα πίσω και πότε ένα βήμα μπρος στη χρήση ναρκωτικών. Φάνηκε ότι είναι πιο εθισμένος από ποτέ, ενώ η Ίμπεν κατέβαλλε ένα υψηλό τίμημα για να ξεκόψει για τα πειράματά τους. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο υψηλό από τη ζωή ενός ανθρώπου,

αλλά ο Έικ δεν αυτοκτόνησε εξαιτίας των ναρκωτικών. Αυτοκτόνησε γιατί ο δρόμος τους προς την ελευθερία τον είχε αποστραγγίξει και τον είχε αφήσει εντελώς άδειο. Και τέλος επειδή κατάλαβε ότι δεν θα ήταν ποτέ του όσο ελεύθερος είχε ονειρευτεί.

ΑΠΟ ΠΕΜΠΤΗ 21 AΠΡΙΛΙΟΥ
ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ
 ΑΣΤΥ (ΚΟΡΑΗ 4 ΑΘΗΝΑ)
& ΠΤΙ ΠΑΛΑΙ (ΡΙΖΑΡΗ 24 ΠΑΓΚΡΑΤΙ)