Ήρθε το καλοκαίρι του 2022 και το Release Athens έκανε όσο να πεις μια δυναμική αρχή! Μη μου βιάζεσαι, ναι ξέρω πως τα γνωρίζεις. Ναι παιδί μου ξέρω τι έγινε, εκεί ήμουν, για όνομα σου λέω!
Σώπαινε και άσε με να σου πω τι είδα και αν θέλεις διαβάζεις και την δική μου άποψη μέσα σε όλες.
ΕΛΑ ΜΗ ΤΡΕΛΑΙΝΕΣΑΙ!
Πάρε λίγο φωτορομάντζο για να σε πάω λίγο χαλαρά. (salalalala)
Να πούμε καταρχήν πως η ημέρα είχε ακριβές και αυστηρό πρόγραμμα, που βέβαια καμιά φορά αυτό το κάνει όχι και πάντα επιτυχημένο, γιατί πόσα να στριμωχτούν και να πετύχουν;
Οι πόρτες άνοιγαν στις 17:00 και με πρώτη εμφάνιση επί σκηνής οι Youth Valley στις 17:40.
Αν και έφτασα 17:30 (κάτι για ακρίβεια ώρας είπα και θα γεμίσουμε αριθμούς δω χάμω…), η ουρά για την είσοδο έφτανε έως το parking σχεδόν.. Αυτό σημαίνει πως δεν είχαν μπει ακόμα για να ξεκινήσει το πρώτο συγκρότημα, εκείνο ντε των Youth Valley, που μόλις αναφέραμε!
Πριν προχωρήσω όμως στα βαθιά (πιστέψτε με 3 φορές μπήκα μπροστά στη σκηνή και 2 γύρισα στην είσοδο, μακρύς ο δρόμος για την Ιθάκη)), είπα να πάρω από εκείνα τα διαφημιστικά mini αναψυκτικά, όχι τίποτα άλλο, για τον πάγο που είχε έστω και στο ελάχιστο γύρω του. Άπονη ζέστα δε νοιάζεσαι για τα παιδιά σου και τέτοια…
Εν αρχή οι:
Youth Valley
Όπως αναφέραμε παραπάνω, με μισή ώρα καθυστέρηση ανέβηκαν τη σκηνή οι Αθηναίοι Youth Valley. Το συγκρότημα που έκανε την αρχή για όλα, την πρώτη εκείνη ημέρα του Ιούνη, που το Release Athens, έκανε την παρθενική του σιέστα, είπαμε ομως… η πρώτη φορά πονάει και θα το αναλύσουμε παρακάτω. Έχε υπομονή!
Είχα την τύχη να έχω ξανα ακούσει δουλειά τους και αυτό το χάρηκα λίγο παραπάνω, γιατί ένιωσα ότι τους ξέρω. Μια μουσική που θυμίζει ή τουλάχιστον να σε κάνω να καταλάβεις τι άκουσα, είχε λίγο από mogwai, λίγο από Cigarettes after sex (μια ημέρα πριν βρισκόντουσαν στην Τεχνόπολη), λίγο από first aid kit etc.
Με έπιασες; Νιώθεις το ρυθμό και τη χαλαρότητα του πενταγράμμου που αγγίζει την αλμύρα από τον ιδρώτα κάτω από τη σκηνή; Έμοιαζε λίγο με ζάλισμα κάτω από τον καυτό ήλιο, που θέλεις να κάνεις στροφές σα έφηβο παιδί κάτω από τις φυλλωσιές.
Εαν δεν έπιασες το νόημα, τότε ο λόγος μου δεν κάνει για μυθιστόρημα και το αυτί σου για αυτο το στυλ μουσικής.
Για να στο πω απλά, μια πανδαισία που χαλαρώνει το είναι σου.
Strawberry Pills
Η goth πλευρά της σκηνής που ξεκινά με τους Strawberry Pills ! H εκσταντική φιγούρα της Valisia Odell στα φωνητικά, κορίτσι λάστιχο, η θεά του κάτω κόσμου και ο Antonis Konstantaras στη κιθάρα, μας έκαναν να ξεχάσουμε για λίγο τον καυτό ήλιο, καθώς όπως φάνηκε στη συνέχεια, ο χορός της Valisia έκανε τα σύννεφα να κρύψουν τον ήλιο (κάτι που φώναζε και το κοινό!).
Τους Strawberry Pills τους γνωρίζουμε και τους έχουμε φιλοξενήσει και σε ετούτη τη φυλλάδα με μεγάλη χαρά βεβαίως βεβαίως!
Θα τολμήσω να πω, πως αν η Diamanda Galas είχε αφήσει κάπου στο παρελθόν τη σκιά της, τότε αυτό το κορίτσι την έχει φορέσει για τα καλά! Φωνητικές δυνατότητες που λες ώπα κάτι μου θυμίζει, κινήσεις σαγηνευτικές που μόνο όσοι χορεύουν στα φεγγάρια γνωρίζουν.
Το μόνο που με στεναχώρησε αφάνταστα και πραγματικά δεν το περίμενα, ήταν να τους κατεβάσουν από τη σκηνή, την ώρα που ξεκινούσαν το τελευταίο τους κομμάτι, ακούγοντας επί μικροφώνου τον Αντώνη να λέει ” Συγνώμη, αλλά μας τελείωσε ο χρόνος” μας.
Και εδώ επιστρέφω στον μετρημένο χρόνο, που με τόση ευλάβεια ήθελαν να κρατήσουν, μα οι πρώτοι έφαγαν (και δεν έφταιγαν), για να την πληρώσουν οι επόμενοι και στην συνέχεια όλοι καλά …
Κρίμα, αίσχος…
dEUS
Η ώρα να δείχνει 19:40 και στην σκηνή εμφανίζονται οι Βέλγοι dEUS.
Και κάπου εδώ ξεκίνησαν τα ηχητικά θέματα, που δεν πιάναμε έντονα έως τότε. Ας πάμε στο κυρίως πιάτο όμως 🙂
Κάτι που ανακοινώθηκε επί σκηνής, είναι και η επιστροφή παλιού μέλους, όπου τους συνόδευε, εκείνη την ώρα, του Mauro Pawlowski. Κάτι που όπως φάνηκε άρεσε αρκετά στο κοινό τους αλλά και στους ίδιους.
Στα τύμπανα ο Stéphane Misseghers ενώ οι Tom Barman, Alan Gevaert και Mauro Pawlowski έδιναν τον καλύτερο τους εαυτό επάνω στη σκηνή, με τον Klaas Janzoons στα πλήκτρα, βιολί, φωνητικά τα πάντα όλα!
The Jesus and Mary Chain
Πλέον ο ήλιος έδυσε και μαζί του πήρε ένα κομμάτι από τον ήχο ή από το τεχνικό του μέρος, που για κάποιο ανεξήγητο λόγο, ήθελε την πρώτη ημέρα να μοιάζει με “φιάσκο”, όπως πολύ έσπευσαν να σχολιάσουν.
Μα το Χριστό και τη Μπαναγία (Jesus and Mary), έφεραν σχεδόν όλη τη δισκογραφία μαζί τους, κάτι που προφανώς έκανε αρκετά ποδαράκια να χορέψουν και αρκετά κορμιά να κουνηθούν. Κάποια από αυτά που θα αναγνωρίσετε είναι τα Head On, April Skies, Cracking Up, Darklands, A Taste of Cindy, Just Like Honey είναι ένα μικρό, τόσο δα δείγμα.
Δεν σου κρύβω πως διέκρινα μια μικρή δόση βαριεστημάρας να το πω; Απάθειας, από τον Jim Reid, ειλικρινά δεν ξέρω πως να το περιγράψω. Δεν ξέρω αν τον έφεραν με το ζόρι, σίγουρα πάντως κάπου σκάλωσε, ειδικά όταν τα προβλήματα στον ήχο άρχισαν να ανεβάζουν (not) ντεσιμπελ.
Bauhaus
Έλα και φτάνουμε στο μεδούλι της βραδιάς, που έφερε τα πάνω κάτω και ένα ολάκερο τον ντουνιά να πάθει κρίση! Είναι αυτό το ξύπνημα των 3 χρόνων χωρίς μουσική, συναυλίες (μεγάλες, γιατί από τις άλλες έχουμε και δεν τις εκτιμούμε όπως φαίνεται και σκ@τ@ στα μούτρα μας τελικά), που θέλεις να πάνε όλα τέλεια την πρώτη ημέρα, σα μαγιάτικο ραντεβού και της πρώτης φοράς σεξ και σπάει το προφυλακτικό και είσαι μέσα στα νεύρα.
Ε κάπως έτσι θεωρώ πως ανταποκρίθηκαν όλοι, μετά το πέρας της συναυλίας. Θα στα πω όλα, δώκε μου λίγο χρόνο…
Οι Bauhaus που κανονικά θα ξεκινούσαν στις 23:00, βγήκαν με 30′ καθυστέρηση, κάτι που μας έκανε ανήσυχους για κάποιο λόγο. Σα τα γατιά πριν το σεισμό…
Από τη μια η καθυστέρηση και απο την άλλη οι ορμόνες από τους εφήβους να ξυπνά και να μαζεύονται σα τα ζόμπι μπροστά στη σκηνή με αποτέλεσμα πραγματικά να λέμε που πήγε τόσο χαμένο αποσμητικό, στην καλύτερη!
Δεν θα σου πω για το σπρωξίδη, όχι δεν στο λέω, τι είμαι καμιά θείτσα μεσήλικη να γκρινιάζει που την πατάνε και έχει κοπεί η μέση της από την ορθοστασία; Που μόνο αγκαλιά δεν με πήραν για να μπορέσουν να πάρουν λίγο μάτι τον Peter; Σιγά μη στα πω…
Θα σου πω όμως πως τα φώτα έπεσαν και βγήκαν επιτέλους επί σκηνής οι πέτρες του σκανδάλου (Εντάξει ένας ήταν). Ουρλιαχτά. Χαμός και επιτέλους αυτή η μαυρίλα που η ψυχή μας αναζητούσε μαζί με την κυρά Λουγκόσι που την κλαίγαμε μετά.
Σακάκι με στρας για να θυμίζει αυτό το σκοτεινό μα συγχρόνως goth-romantic στοιχείο, που πολύ εκτίμησα έχω να σου πω και έναν Peter, δεν ξέρω ρε παιδί μου, μέσα στα νεύρα… Τι του είχαν κάνει; (Τι της έχω κάνει μωρέ της μαλ@κισμένης και τέτοια)
Εντάξει θα του δώσω το δίκιο πως ο ήχος ήταν χάλια και στο λέω με όμορφο τρόπο. Ήμανε από κάτω (όχι από τον ήχο) και σε κάποια φάση μόνο τη φωνή του ακούγαμε ελαφρώς παραμορφωμένη και ελάχιστα τη μουσική. Ε εντάξει και εμένα θα με χαλούσε..
Αν και προλάβαμε να ακούσουμε σε αυτό το ούτε 40πτο: Rosegarden Funeral of Sores, Double Dare, In the Flat Field, A God in an Alcove, Stigmata Martyr, She’s in Parties,Kick in the Eye, Bela Lugosi’s Dead, όπου καπού εκεί έπαθε την πρώτη του κρίση. Tην έκανε με ελαφρά από τη σκηνή, εμφανώς ενοχλημένος.
Α! Να σου πω, πως έτσι κάποια θεματάκια τα είχε με τα μέλη του συγκροτήματος και στο λέω γιατί μια γκρίνια υπήρχε. Κάτι που προσπαθούσε να σώσει μονίμως ο Daniel Ash! (Αγαπημένες να στε).
Εκεί που λέμε τι φασούλα και γιατί έφυγαν από τη σκηνή δεν παίζει (και δεν έπαιζαν), βγαίνουν για το Encore που και πάλι πολύ νωρίς ρε φίλε! Στο διασκευασμένο Ziggy Stardust, δίνει μια στο ακουστικό ο Peter και άφησε κάτω το μικρόφωνο (ήδη είχε θέμα και φαινόταν ο εκνευρισμός του, αφού είχε αλλάξει ακόμα ένα). Ψυχούλα, παλικάρι ο Daniel, αφού έφου έσωσε τη κατάσταση! Το κομμάτι ολοκληρώθηκε με τα υπόλοιπα μέλη που είχαν χάσει τη γη κάτω από τα πόδια τους.
Εντάξει παιδιά αυτό ήταν, ξενερώσαμε και δεν είχε άλλο όσο και να το ξεζουμίζουμε.
Ας πούμε 2 λόγια σαν μεγάλοι άνθρωποι (Εσείς):
Σε πονώ, σε κατανοώ, ξενέρωσες, σου βγήκαν όλα τα απωθημένα 2-3 χρόνων. Γιατί τόσο φαρμάκι πριν κάτσεις να ψάξεις πρώτα;
θέλαμε πολύ να σχολιάσουμε στο site το τι έχει γίνει και εγώ πραγματικά, αλλά λέω κάτσε.. δες τι λένε όλοι, άνοιξε αυτιά και μάτια. Ποιος και γιατί φταίει. Ήταν φιάσκο της διοργάνωσης, Release Athens, που ενώ ήξερε τα ψυχολογικά του Murphy είπε να πάρει το ρίσκο; Ή η εύκολη καβάτζα του συγκροτήματος που ήδη τα είχαν σπάσει και απλά κάνουν μια περιοδεία; Στο soundcheck που δεν έκαναν;
Πολλά τα άρθρα που κυκλοφορούν από το πρωί της 9ης Ιουνίου και πολλές οι αναδημοσιεύσεις από ξένα μέσα. Τώρα θυμηθήκαμε να ενημερωθούμε; Και αφού ξέραμε τι καπνό φουμάρει ο καλλιτέχνης γιατί μας έκανε τόση εντύπωση;
Φταίει ο ηχολήπτης της διοργάνωσης που κάπου πήρε το μάτι μου ότι έβγαλαν το όνομα του στον αέρα και μόνο να τον λιντσάρουν θέλουν ή το crew του συγκροτήματος;
Αν ήταν ο Βαλτινός εδώ και ανήκεις σε άλλη ηλικιακή ομάδα θα σου έλεγα εσύ αποφασίζεις, γιατί κάπως έτσι έχει εξελιχθεί. Μάλλον μέχρι να έρθει η παρακάτω απολογία, σχεδόν 24 ώρες μετά…
Η απολογία
Sincere apologies to our dear Greek audience for last night’s unfortunate turn of events at the Release Festival in Athens. Due to unprecedented circumstances which involved insurmountable technical issues, we were forced to curtail our set. The following statement is from our very experienced front of house sound technician Chris Raughley:
“These problems we had during the show in my experience could not have been anticipated or expected. Every channel of wireless provided to us started giving us trouble in the beginning of our set. Wireless guitar was first to fail. Simple fix, we switched to a wire. Then the lead vocal. We switched to spare back up. Then the Sax wireless failed. Next Spare vocal failed. That was 4 wireless systems in the first 5 songs. I’ve never experienced failures like this in all my years.
They were all on but not giving fullness and good signal. Most people probably couldn’t even tell we were having all these problems because I could cover most of it in the FOH mix. But, all 4 Wireless In Ear Monitors failed as well creating a problem for the band to hear themselves onstage. We checked these systems many times throughout the 2 days we were here. Something very strange happened with wireless here.
I’d love to understand, but I think this has probably happened here in Athens before? Something of a local problem maybe due to interference? It could also have been a power problem to that rack but during a show I had no ability to check systems from my position at FOH. Maybe the other previous bands left all their transmitters on? This would create a problem but less likely the culprit. I will try to process this in the next few days and maybe I’ll have more answers as to why this could happen. But for now I can say with confidence it was catastrophic wireless failure and for whatever the reason it made for an impossible situation to correct and fix due to the complexities of the problems.” Peter Murphy
Καταλήγω στο πως έχουμε πολλά νεύρα και μονίμως ξεσπάμε αλλού, πως γινόμαστε δικαστές και yolo όλα 🙂
Ευχαριστούμε πολύ το Release Athens για το φωτογραφικό υλικό.
[…] alter ego του Αντώνη Κωνσταντάρα (πρώην μέλος των Strawberry Pills). Σκοπός αυτού του νέου εγχειρήματος είναι η […]
[…] η συμμετοχή σαν opening act στην πρώτη μέρα του περσινού Release 2022. Μοιράστηκαν την σκηνή με Bauhaus, The Jesus and Mary Chain, dEUS και […]
[…] Athens, κάτι που μπορείς να διαβάσεις και από το παρακάτω κλικ που θα […]
Comments are closed.