Home Κινηματογραφικά Κινηματογραφικά Νέα THE BIG FATHER του Κωνσταντίνου Στραγαλινού

THE BIG FATHER του Κωνσταντίνου Στραγαλινού

412
0
THE BIG FATHER

THE BIG FATHER” του Κωνσταντίνου Στραγαλινού από τις 9/5 στους κινηματογράφους από τη New Star.

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 10/5 στον κινηματογράφο STUDIO new star art cinema
Παρουσία του σκηνοθετη & των συντελεστών.
Ώρα προσέλευσης:20:30
Ώρα έναρξης: 21:00

Mια ανεξάρτητη, συνεργατική ταινία

“Μια μαύρη κωμωδία με άφθονο σασπένς”

Πίσω από τις κλειστές πόρτες… Κρύβονται επικίνδυνες συμπεριφορές…

Βραβεία:

Best Film Award: Ely Film Festival – Nevada (U.S.A.)
World Film Carnival (Singapore)
Best International Feature: Druk International Film Festival (Buhtan)
Best First Feature: Stockholm City Film Festival (Sweden)
Special Mention: Asia Film Art International Film (Hong Kong)
Official Finalist Award: Near Nazareth Festival (Israel).

Υποψηφιότητες & επίσημες επιλογές:

(Best Film): Culver City Film Festival – Los Angeles (U.S.A.), Festival FINDECOIN (Venezuela), Asia Film Art International Film (Hong Kong), Ariano International Film Festival (Italy), Portojevo Film Festival (Ecuador), Brightlight Film Festival – Los Angeles (U.S.A.), San Francisco Greek Film Festival (U.S.A.), Santa Cruz International Film Festival (Argentina), 36th Panorama of European Cinema (Greece) etc.

THE BIG FATHER

THE BIG FATHER

Σενάριο-Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Στραγαλινός
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Παύλος Μαυρικίδης
Μουσική: Γιάννης Καραλιάς
Σκηνογραφία: Σοφία Βάσο
Ενδυματολογία: Σοφία Κατσουρά
Μοντάζ: Δημήτρης Καδής
Mε τους: Νίκος Παντελίδης, Έλενα Τυρέα, Νοεμή Βασιλειάδου, Χριστίνα Μπρέκου, Χρήστος Ζαχάρωφ, Δημήτρης Ραφτόπουλος, Κωστής Σαββιδάκης, Γιώργος Γιαννόπουλος, Πάνος Κρανιδιώτης, Κώστας Κονταράτος, Βασιλική Ρούσσου, Βαγγέλης Δουκουτσέλης κ.α
Παραγωγή: Γιώργος Κάλτσας
Συμπαραγωγή: Κωνσταντίνος Στραγαλινός, Δήμητρης Ραφτόπουλος
Γλώσσα: Ελληνικά – με αγγλικους υπότιτλους
Διάρκεια: 112’
Έτος παραγωγής: 2023

ΣΥΝΟΨΗ

Η ταινία «The Big Father» είναι ένα κοινωνικό δράμα το οποίο αφηγείται με μαύρο χιούμορ και άφθονο σασπένς την περιπέτεια ενός οικογενειάρχη, ο οποίος στην προσπάθειά του να σώσει το σπίτι του από τις τράπεζες, καταλήγει να μετατρέψει την ζωή του σε reality show.

Πρόκειται για μια ανεξάρτητη, συνεργατική ταινία για την οποία οι συντελεστές, επαγγελματίες του χώρου, πιστεύοντας στο όραμα του Κωνσταντίνου Στραγαλινού, προχώρησαν στη συμμετοχή τους με στόχο τη δημιουργία της.

THE BIG FATHER

Η ΤΑΙΝΙΑ

Ο Άγγελος (Νίκος Παντελίδης), σκηνοθέτης στο επάγγελμα, θέλει να πραγματοποιήσει το όραμά του για την δημιουργία της νέας του ταινίας, συλλαμβάνοντας μια παράξενη ιδέα. Αποφασίζει να γυρίσει την ταινία του στο ίδιο του το σπίτι, τοποθετώντας τον εαυτό του, την γυναίκα του (Έλενα Τυρέα) και τα παιδιά του στους πρωταγωνιστικούς ρόλους (Νοεμή Βασιλειάδου, Χριστίνα Μπρέκου, Χρήστος Ζαχάρωφ).

Ένας διεφθαρμένος παραγωγός (Δημήτρης Ραφτόπουλος) σε συνεργασία με έναν ανερχόμενο όμιλο επιχειρήσεων εκμεταλλεύονται την οικονομική δυσχέρεια του Άγγελου, με σκοπό την προώθηση εταιρικών προϊόντων και την τοποθέτησή τους μέσα στο έργο. Τα παιδιά μετατρέπονται σε πειραματόζωα που συνεχώς δοκιμάζουν νέα προϊόντα, υποτίθεται για τις ανάγκες της μυθοπλασίας. Ο Άγγελος αρχίζει να κινηματογραφεί αλλόκοτες σκηνές που εκθέτουν τον ίδιο και την οικογένειά του, παίρνοντας σταδιακά έναν δρόμο χωρίς επιστροφή…

IMDB
https://www.imdb.com/title/tt22488858/

Σημείωμα του σκηνοθέτη:

«Εμπνεύστηκα από την οικονομική και κοινωνική κρίση και από διάφορα θέματα που απασχολούν την εποχή μας, όπως είναι η πατριαρχία, τα reality show, το body shaming και η ενδοοικογενειακή βία. Παράλληλα ήθελα να εξερευνήσω τα όρια ενός ψυχικά διαταραγμένου ανθρώπου που από την μια είναι με την πλάτη στον τοίχο και από την άλλη είναι αποφασισμένος να κάνει το όραμά του πραγματικότητα. Έτσι έρχεται σε διαρκή ρήξη με την οικογένειά του, παραβιάζοντας τα υπολείμματα των ηθικών του φραγμών.

Η κρίση, όπως και ο εγκλεισμός που μας επεφύλασσε η covid εποχή, έχει φέρει στην επιφάνεια την τρέλα πολλών ανθρώπων που μέχρι πρότινος την έκρυβαν επιμελώς πίσω από ένα προσωπείο κανονικότητας. Είναι γνωστό άλλωστε ότι πίσω από τις κλειστές πόρτες μιας φαινομενικά ήσυχης οικογένειας, συχνά κρύβονται επικίνδυνες ψυχοπαθητικές συμπεριφορές.

THE BIG FATHER

Η ταινία «The Big Father» καταγράφει το ακραίο ξέσπασμα ενός καταπιεσμένου νάρκισσου, ο οποίος μέσα στο ναρκισσιστικό του σύμπλεγμα εκλαμβάνει την τρέλα του σαν απόδειξη του μεγαλείου και της ανωτερότητάς του.» – Κωνσταντίνος Στραγαλινός

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ του Νίκου Παντελίδη
ΠΗΓΗ: https://www.notia.gr/2024/01/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%85%CE%BE%CE%B7-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B7-%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84/

Πώς προέκυψε η συνεργασία σας με τον Κωνσταντίνο Στραγαλινό;

Με τον Κωνσταντίνο είχαμε γνωριστεί στα γυρίσματα της ταινίας Εξορία του Βασίλη Μαζωμένου. Σε κάποιο διάλειμμα μου είπε ότι θα ήθελε να δουλέψουμε μαζί σε ένα δικό του σενάριο… Πέρασε ο καιρός και μέσα στον εγκλεισμό, την εποχή δηλαδή της βασιλείας του κορονοιού, είδα στο facebook μια ανακοίνωση… είχε ξεκινήσει την προετοιμασία! Του τηλεφώνησα και του υπενθύμισα την κουβέντα μας, λέγοντάς του ότι μου είχε πει για την επιθυμία του να γυρίσει μια ταινία και ότι αυτόν τον ρόλο θα τον παίξω εγώ! Μου έστειλε το σενάριο και ενθουσιάστηκα! Ενθουσιάστηκα γιατί ήταν κάτι τελείως διαφορετικό από ότι είχα έως τώρα ερμηνεύσει και τον ευχαριστώ που με οραματίστηκε σε αυτό.
Τι σας άρεσε περισσότερο όταν πήρατε στα χέρια σας το σενάριο της ταινίας «The Big Father”;

Η εξέλιξη του χαρακτήρα! Ο Άγγελος Δαράκος εμφανίζεται αρχικά ως επιρρεπής στην κοινωνική, καλλιτεχνική και πολιτική πραγματικότητα, παλεύοντας με την κατάθλιψή του και τα αδιέξοδα που δημιουργεί το σύστημα ώστε να συντρίψει τα όνειρα για δημιουργία. Παλεύει, αλλά δεν μπορεί να σταθεί ισότιμα απέναντι στο τέρας της καθημερινότητας. Οι στόχοι του έχουν πολτοποιηθεί, η σχέση με την γυναίκα του είναι σχέση συγκατοίκησης και όσο για τα παιδιά του, παρατηρεί ότι δεν αποτελεί το πρότυπο. Επίσης χάνει το σπίτι του. Πρέπει να παλέψει ή να φύγει. Επιλέγει το πρώτο. Στο τέλος της ταινίας έχοντας πάρει τη ζωή του στα χέρια του, πληρώνει το τίμημα των επιλογών του όμως, και εδώ είναι το υπέροχο με αυτόν τον χαρακτήρα, οφείλουμε να τον φανταστούμε Ευτυχισμένο.

THE BIG FATHER
THE BIG FATHER

Πως προσεγγίσατε τον χαρακτήρα που ενσαρκώνετε;

Βήμα-βήμα. Λέξη-λέξη… Με αγάπη. Έδιωξα πολύ γρήγορα από μέσα μου την κριτική στάση απέναντι στις πράξεις του και διάβαζα το σενάριο αποδεχόμενος τις επιλογές του. Σε κάθε δοκιμασία δρούμε ανάλογα με το χαρακτήρα μας αλλά και τη συγκεκριμένη “χρονική στιγμή”. Όλα έδεναν. Δεν υπήρχε πουθενά υπερβολή στις επιλογές αυτού του ανθρώπου. Έτσι, η έλλειψη υπερβολής στις επιλογές αλλά και οι ακραίες συνθήκες κάνουν τον Άγγελο Δαράκο, άνθρωπο της διπλανής πόρτας. Πιο απλά: αφαίρεσα από μέσα μου τον “Κριτή” και ασχολήθηκα με τις πράξεις.

Έχετε κοινά με τον Άγγελο Δαράκο;

Όλοι έχουμε κοινά με τον Άγγελο Δαράκο. Είμαστε Άνθρωποι: έχουμε δηλαδή τα πόδια μας στη γη αλλά όλοι μας, κοιτάμε προς τα επάνω, προς τον Θεό. Στόχος μας είναι η πνευματική εξέλιξη. Άνω-θρώσκω είναι η ετυμολογία της λέξης. Όμως… τα πόδια μας πατούν στη γη. Στη λάσπη.
Είναι προφανώς ακραίες οι αποφάσεις του χαρακτήρα. Πιστεύετε ότι μπορεί να φτάσει ένας άνθρωπος σε τέτοιο σημείο;

THE BIG FATHER

Ο Άγγελος Δαράκος πράττει. Είναι λίγο πριν τα πενήντα, είναι σκηνοθέτης, έχει βαρεθεί να εργάζεται σε τηλεοπτικό σταθμό κάνοντας μοντάζ και επιθυμεί να γυρίσει μια ταινία. Παίρνει επιχορήγηση αλλά προκηρύσσονται εκλογές και τη χάνει. Εμπιστεύεται έναν παραγωγό αλλά δεν παίρνει αυτό που είχε συμφωνηθεί. Μέσα σε όλα αυτά προστίθεται το ότι κινδυνεύει να χάσει το σπίτι του. Ναι μπορούμε να πούμε, βουλιαγμένοι αναπαυτικά στον καναπέ μας, με το τζάκι αντικριστά και το ποτήρι με το ουίσκι γεμάτο, ότι είναι κακός, σκληρός, άσπλαχνος, αδίστακτος, τοξικός, άγριος, απάνθρωπος…. Όμως οι αποφάσεις του, παίρνονται με αγάπη προς την οικογένειά του. Φροντίζει τους ανθρώπους του και σώζει το σπίτι του. Αυτά είναι τα γεγονότα.

Είναι ακραία αυτά που ζει οπότε πράττει ανάλογα. Ναι, πιστεύω πως οποιοσδήποτε μπορεί να φτάσει σε ένα τέτοιο σημείο. Προσθέτω και τη λέξη “ακραίο” για να μην παρεξηγηθώ και ολοκληρώνω λέγοντας ότι μεγάλα εγκλήματα γίνονται στο όνομα της αγάπης.