Ένα ακόμα Kdrama ήρθε στο Netflix και ο πρώτος κύκλος επεισοδίων του Gyeongseong Creature ολοκληρώθηκε.
Πρόκειται για μια ρομαντική ιστορία, μέσα από τον τρόμο και την φρίκη του πολέμου. Μια ιστορία που βασίζεται σε αληθινά γεγονότα κατά την ιαπωνική αποικιοκρατική περίοδο. Τα παραδοσιακά κορεατικά καπέλα (갓) συνυπήρχαν με τα δυτικά καπέλα, τα σπαθιά με τα όπλα και τα αυτοκίνητα δίπλα στα παλανκίνο (palanquin, φορητά καθίσματα).
Η ιστορία μας ξεκινά το 1945
Ο Ιαπωνικός αυτοκρατορικός στρατός καταστρέφει όλα τα στοιχεία που αποδεικνύουν τα θανατηφόρα πειράματα σε ανθρώπους που πραγματοποιούσε στη βορειοανατολική Κίνα. Το χιόνι πέφτει και στην Μαντζουρία, τα πτώματα ρίχνονται σε σωρούς για να καούν. Όσοι κρατούμενοι είναι ακόμα ζωντανοί πυροβολούνται και ένστολοι ετοιμάζουν τον χώρο για να του βάλουν φωτιά!
Σκηνικό εμπνευσμένο από την πραγματικότητα
Μέσα σε ένα τέτοιο φρικιαστικό σκηνικό, εμπνευσμένο από την πραγματικότητα, βλέπουμε τους γιατρούς και στρατιώτες της μονάδας Unit 731 που ευθύνεται για κάποια από τα ειδεχθέστερα εγκλήματα πολέμου που διαπράχθηκαν από Ιάπωνες. Ο στρατηγός Shirō Ishi ήταν ο διοικητής της μονάδας αυτής, ιατρός στο επάγγελμα. Του χορηγήθηκε αμνηστία στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και τον προσέλαβαν για να διεξάγει περισσότερες έρευνες και μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Λίγους μήνες πριν την παράδοση της Ιαπωνίας.
Η Ιαπωνία προσάρτησε την Κορέα το 1910 και την είχε στην κατοχή της ως το 1945, όταν οι δυνάμεις του Άξονα έχασαν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η σειρά Gyeongseong Creature διαδραματίζεται περίπου 6 μήνες πριν από την παράδοση της Ιαπωνίας. Οι νεαροί τότε Κορεάτες αναγκαζόντουσαν να καταταγούν στον ιαπωνικό στρατό και πολλές χιλιάδες γυναίκες, αλλά και άνδρες, υποχρεώθηκαν σε σεξουαλική σκλαβιά – εταίρες ή “γυναίκες παρηγοριάς” όπως τις αποκαλούσαν – για τον ιαπωνικό στρατό. Άλλους πάλι τους έστειλαν να εργαστούν σε εργοστάσια και ορυχεία και γενικώς λιμοκτονούσαν λόγω της εξόρυξης ρυζιού από την Ιαπωνία κατά τη διάρκεια του πολέμου. Όσοι φυσικά διαφωνούσαν, αγωνιζόμενοι για την ανεξαρτησία της Κορέας, αντιμετώπιζαν φυλάκιση, βασανιστήρια και βέβαιο θάνατο.
Μια εποχή όπου η θλίψη και η ευτυχία συνυπήρχαν
Μέχρι το 1945, υπήρχαν περίπου 800.000 Ιάπωνες που ζούσαν στην Κορέα και προφανώς ήταν μια εποχή για την Κορέα όπου η θλίψη και η ευτυχία συνυπήρχαν, όπως σε όλες τις χώρες που εμπλέκονταν άμεσα ή έμμεσα στον πόλεμο. Σύμφωνα με ένα άρθρο των Korea Times, λόγω του σημαντικού ιαπωνικού πληθυσμού, πολλά χρήματα δόθηκαν για τον εκσυγχρονισμό της περιοχής του Namchon, όπου σήμερα βρίσκεται η τουριστική/ εμπορική συνοικία Myeong-dong της Σεούλ. Η περιοχή έγινε ένα σημαντικό κέντρο πολιτιστικής και εμπορικής δραστηριότητας και πολλά από τα σπίτια είχαν τρεχούμενο νερό και ηλεκτρικό ρεύμα. Η “ανώτερη” τάξη, κοινώς οι πλούσιοι Κορεάτες που συμμορφώθηκαν με το διάταγμα των Ιαπώνων, είχαν τη δυνατότητα να διατηρούν μεγάλες επιχειρήσεις και εργοστάσια. Παράλληλα, κάποιοι ευκατάστατοι Κορεάτες ζούσαν διπλή ζωή υποστηρίζοντας απο τη μια την αντίσταση, ενώ παράλληλα συνεργάζονταν με τους Ιάπωνες. (που το’χω ξαναδεί αυτό το έργο άραγε;)
Στο νοσοκομείο Ongseong υπάρχουν κυριολεκτικά τέρατα
αλλά ίσως είναι λιγότερο ανατριχιαστικά από τον Ιάπωνα στρατηγό που πραγματοποιεί μια σειρά ιατρικών πειραμάτων σε άνδρες, γυναίκες και παιδιά, χωρίς τύψεις, χωρίς συναίσθημα. Ποιο ειναι το πραγματικό Τ Ε Ρ Α Σ της ιστορίας αυτής;
Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε ένα υπερφυσικό τέρας για να δοθεί έμφαση στο όλο σκληρό περιβάλλον της ιστορίας. Πιο πρόσφατα στην σειρά All of Us Are Dead (2022) χρησιμοποιείται μια επιδημία απέθαντων (zombie) για να διερευνήσει τις ανησυχίες μιας κουλτούρας και την παταγώδη αποτυχία της να προστατεύσει τους νέους της. Αλλά και στην σειρά The Terror (2018-2019), στην 2η σεζόν, που διαδραματίζεται σε ένα αμερικανικό στρατόπεδο εγκλεισμού Ιαπώνων κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, γίνεται χρήση ενός τέρατος, “ενός αλλόκοτου φαντάσματος” (ιαπωνική λαϊκή παράδοση του bakemono).
Οι πρωταγωνιστές της σειράς
Στη σειρά ο στρατηγός είναι ο Kato, εξαιρετικός στον ρόλο του ο Choi Young-joon. Ανησυχεί MONO για το έργο του… Τα τέρατα που γεννήθηκαν μέσα από τα πειράματά του σε ανθρώπους, σχεδιασμένα αποκλειστικά για να γίνουν όπλα στον πόλεμο και να αποδείξουν την υπεροχή της Ιαπωνικής Αυτοκρατορίας. Φεύγοντας από την Μαντζουρία λοιπόν, αρπάζει ΜΟΝΟ ό,τι χρειάζεται για να συνεχίσει το “έργο” του φυσικά. Ξεκινάει ΞΑΝΑ σε μια νέα περιοχή, αυτή της Gyeongseong, την πόλη που γνωρίζουμε σήμερα ως Σεούλ.
Δεν είναι μυστικό ότι το Netflix ποντάρει πολλά στην Ν.Κορέα.
Θα παρατηρήσετε ότι πρόκειται για μια αρκετά προσεγμένη παραγωγή.
Ταινίες/Σειρές με φόντο την ιαπωνική αποικιοκρατική περίοδο
Αν σας αρέσει αυτή η περίοδος μπορείτε να δείτε και τις παρακάτω:
Bridal Mask, 2012, ένα ιστορικό δράμα την δεκαετία του 1930
The Handmaiden, 2016, ένα ιστορικό ερωτικό ψυχολογικό θρίλερ
Mr. Sunshine, 2018, επικεντρώνεται σε ακτιβιστές που αγωνίζονται για την ανεξαρτησία της Κορέας